VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygga Folkpool Classic  (läst 5045 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wimpen

Bygga Folkpool Classic
« skrivet: augusti 27, 2018, 19:17:16:16 »
Hej, jag är ny på forumet och även ny i poolvärlden.

Vi går i tankarna om att köpa Folkpools Classic 4x8. Vi har träffat säljare och fått offert och så har även schaktfirman varit här och tittat. Det är dock vissa frågor som jag inte riktigt blir klok på.

För det första har vi fått ett schaktpris på 80.000:- , kan det verkligen stämma?

För det andra vill Folkpool ha 65.000:- av mig för att montera poolen. Det känns lite väl saftigt när jag har fått indikationer på att det fixar en ”normalhändig” på egen hand, är det svårt att montera själv?

Sist men inte minst vänder jag mig till de som kan och vet, hur mycket kan man pruta på poolen?

Tacksam för svar

Poolgiganten

Utloggad Jpson67

SV: Bygga Folkpool Classic
« Svar #1 skrivet: september 13, 2018, 17:52:12:12 »
Folkpool har ockerpriser

Utloggad 25° i vattnet

SV: Bygga Folkpool Classic
« Svar #2 skrivet: september 14, 2018, 00:19:07:07 »
Instämmer skulle aldrig köpa något av Folkpool , mycket reklamationer och problem på folkpoolpooler

Utloggad Gotlandspool

SV: Bygga Folkpool Classic
« Svar #3 skrivet: september 19, 2018, 14:50:51:51 »
Om schaktpriset är högt kan rimligen ingen svara på utan att veta något om plats, förutsättningar och vad som ingår i priset.

För att bedöma monteringspriset behöver man också veta vad det är som ingår i det. Om det är att bara montera upp själva stommen på en redan klar och färdiggjord yta och sen gå hem så är det givetvis högt. Om det ingår all montering av alla delar och all utrustning fram till en badbar pool eller till och med inklusive sarg och däck osv. är det kanske ett helt ok pris.

Jag har själv (dvs. helt ensam) byggt en Folkpoolsliknande pool i lösvirke och jag har efter denna övning full förståelse för att det är skitdyrt att leja bort att bygga pool. Det är många moment, mycket mätning och det tar helt enkelt väldigt mycket tid. Jag har aldrig räknat så fel på tidsåtgång som detta projekt (och då har jag gjort många galna byggprojekt). Jag har till och med i efterhand sagt att jag inte skulle ha gjort det om jag hade vetat om vilken tid det tog (efter denna sommar har jag dock bytt uppfattning och tyckte det var en lysande ide att bygga pool  ;D).

Om t.ex. priset på allt för dig blir 80 tkr i schakt + 65 tkr för montering + priset på själva poolpaketet så skulle jag säga att det är ett bra pris.

Att det skulle vara mycket problem med just Folkpool vettifan om jag köper. Jag gissar att de säljer flest pooler i Sverige och jag känner många som har Folkpool som är kanonnöjda och på detta forum har jag inte sett något allmänt ramaskri över att Folkpool är kasst. Deras poolstomme är beprövad och de har kvalitetskomponenter från Hayward och andra välkända varumärken. Klart det finns folk som har haft problem med Folkpool men att det skulle vara en etablerad sanning som gäller generellt skulle jag inte skriva under på.   

Jag tycker för övrigt  att denna tråd tydliggör att priset på själva poolpaketet faktiskt är sekundärt (om man inte som jag gör precis allt själv).

Alla stora poolföretag, inklusive Folkpool och Poolkungen mfl, har årliga kampanjer osv och man brukar då kunna få t.ex. 20 % på helt poolpaket. 

Utloggad Hayt

SV: Bygga Folkpool Classic
« Svar #4 skrivet: september 20, 2018, 13:24:06:06 »
Hej,

Vi lät bygga en Folkpool Classic 6,5x3,5m till denna sommar, det grävdes och monterades stomme sent förra hösten och gjordes badklart till 11/5.

Hade några grävfirmor ute och tittade, varav 2 lämnade offert. Övriga hade alltför stora maskiner för att komma in på tomten överhuvudtaget. Offerterna var på 73k och 105k. Vi valde den billigare. Då ingick allt med schaktningen i det priset samt dränering o bottenfixande. Bortforsling av uppgrävt material är ju en ganska stor grej, tror de körde bort nästan 100 ton...


Monteringen gjordes av Folkpools montörer och kostade 46k. Då ingick allt fram till att poolen blev badklar. Då hade vi även en hel gaveltrappa som blev lite extra tillägg på monteringspriset.
Ett ok pris enligt mig eftersom det hade tagit lång tid för mig att fixa tror jag. Största fördelen enligt mig är ju att jobbet går fort när man köper denna tjänst.


Såhär långt är jag iaf nöjd med Folkpool. Återstår att se om nöjdheten består...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan