Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sökes special koppling 70mm  (läst 1894 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Sökes special koppling 70mm
« skrivet: juni 08, 2011, 22:10:13:13 »
Hej,

Jag har köpt ett vattenfall som jag vill koppla in. Kopplingen är dock en specialare på hela 70mm. Är det någon som vet var jag kan köppa en sådan, Jag har 50 slangar i övrigt.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Sökes special koppling 70mm
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2011, 22:43:36:36 »
Tror det är 2 1/2" gänga så en muff med invändig gänga 2 1/2" x 75 plus limbar bussning 75 x 50. Dvs. om du inte hittar en övergång direkt från 2 1/2" till 50. Jag nog gjort så   

Kolla med www.aqua-line.se om de säljer till privatpersoner. De har nog det du behöver i alla fall.

Utloggad Steffe

SV: Sökes special koppling 70mm
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2011, 22:55:42:42 »
By the way, kommer du att ha separat pump till denna vattenkanon? Med tanken på att anslutningen är 2 1/2" så känns det som att det behövs ganska mycket flöde. De vattenkanoner jag sett tidigare har haft 3 HK pump separat samt sugpunkt stor som till en jet stream.


Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Sökes special koppling 70mm
« Svar #3 skrivet: juni 09, 2011, 09:01:26:26 »
Hej,

Tack för hjälpen, jag hade nog tänk att försöka utan separat pump och köra en bypass från vanliga inloppen, jag kommer inte ha det här vattenfallet igång jättemycket så min tanke var att när jag har det så stänger jag alltså det vanliga flödet. Jag har funderat på om det finns en risk att det inte blir någon jättestråle men det skulle inte heller göra så mycket. Egentligen var jag ute efter ett där vattnet rann lite lungt ner. Men vi får se, går det inte så går det inte då får jag fundera på en extra pump. Men jag är ju inte sugen på att göra några nya hål i poolen för att ta vatten till den så då vet i sjutton hur man ska göra.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag