CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolpump  (läst 4163 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olow

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • 4x8m poolvärmare
    • Visa profil
Poolpump
« skrivet: april 18, 2011, 16:51:02:02 »
Vid försök till uppstart visade det sig att vår pump var helt slut. Ingen idé att laga, enl reparatör. Min fråga är då: vilken pump ska jag välja? Poolen är 42 m3 och jag har en luftvärme pump också. Jag hade tidigare en Pahléns pump på 0,55 kW och 3000 varv. Kostnad? Var köper man bäst och billigast?
Tacksam för svar och förslag.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Poolpump
« Svar #1 skrivet: april 18, 2011, 18:31:36:36 »
Varför gick pumpen inte att laga ? Verkar lite märkligt. Vi har en Pahléns pump, i brons, 1.1 kW, och för något år sedan eller så så började den läcka in luft, föra oväsen och till slut lösa ut motorskyddet och stanna. Vi tog den till en reparatör som bytte lager och tätningar i den och sedan blev den som ny. Nu talar vi om en pump som gått mer än 10 år, dygnet runt, året runt (inomhuspool). Så om jag var som er skulle jag nog kolla först om inte lagning trots allt är ett alternativ. Kostnaden för att reparera våran kommer jag inte precis ihåg men det var i vart fall mycket lägre än om vi köpt en ny.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag