CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: belysning  (läst 2172 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LUS

belysning
« skrivet: februari 17, 2011, 14:07:21:21 »
  har köpt en 10 x 5 meterspool, undrar vad man skall sätta lampan/orna? En 300 W följer med, ska jag byta upp till LED och ev en till? Var ska de placeras, altanen mot långsida så ni vet var jag menar. Poolrummet/teknikrum blir i direkt anslutning till poolen. ca 1/2 meter från poolvägg så inte de rasar mot varandra, för litet avstånd? Finns det någon "tänka på lista/skiss" här på forat? Har "guldläge" för min poolinstallation: bara sand 30 meter ner och ingen färdig trädgård, uppvärmningen sköter mina Heatpipe och ett Klasik C tak hand om. Vad ska jag göra och inte? Har uppfunnit hjulet flera gånger om genom åren, liiite trött på att göra det igen....
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Poolgiganten

Utloggad Mr2T

SV: belysning
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2011, 20:14:13:13 »
Jag hade, om jag vore du, köpt en lampa till, du behöver två stycken i en så pass stor pool anser jag. Sedan hade jag valt LED modellen pga den lägre strömförbrukningen samt att det finns modeller som kan ändra färg på ljuset också. Man brukar montera dom på långsidan så att dom lyser bort från uterum/altan/fönster osv. De är väldigt skarpa att titta in i.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad utopiazz

SV: belysning
« Svar #2 skrivet: april 26, 2011, 23:15:00:00 »
Man brukar montera dom på långsidan så att dom lyser bort från uterum/altan/fönster osv. De är väldigt skarpa att titta in i.

Ta även hänsyn till eventuella grannars sovrum, vardagsrum etc etc.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag