CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool belysning Hayward 300 w  (läst 1108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pereinar

Pool belysning Hayward 300 w
« skrivet: juni 25, 2019, 10:40:08:08 »
Hej, finns det någon som vet hur kabelgenomföringen ser ut i Hayward poolbelysningen i lampnischen.
Ett kabelrör (böjligt) är ju skruvat utifrån, men inifrån är ju en plastmutter med gummipackning skruvad, för tätslutning runt kabeln. Är denna mutter skruvad i kabelröret?
Vad händer om man lyckas lossa denna så att det går att dra ur kabeln och byta den ?
kanske någon som vet vad jag talar om och kan ge råd.
Det gäller lampnischen under vattnet på väggen.

Poolgiganten

Utloggad Thermopool

SV: Pool belysning Hayward 300 w
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2019, 17:35:11:11 »
Vad menar du med "vad händer om man lyckas lossa denna..."? Om det finns vatten i poolen kommer vatten givetvis in i kabelröret... och vidare in i kopplingslådan om kabelröret inte är dragen ovanför vattennivån eller om det inte sitter en packning där kabelröret går in i kopplingslådan.
Plastmuttern med packning skruvas i lampnischen, inte i kabelröret.

https://www.folkpool.se/download/18.79a66ba4161933d0f3792664/1519281143941/2-1_inbyggnadsarmaturer_garden.pdf

Utloggad pereinar

SV: Pool belysning Hayward 300 w
« Svar #2 skrivet: juli 01, 2019, 11:23:47:47 »
Tack för svar, din sista mening var just det som oroade mig. Att kabelröret fylls med vatten är jag på det klar med. Nu har det i alla fall hänt att jag lossat muttern under vattnet, bytt kabel och skall nu koppla ihop det hela. Vad som oroar mig nu hur jag får lamphuset tätt. Visst o-ring finns men ändå lite känsligt.

Utloggad Thermopool

SV: Pool belysning Hayward 300 w
« Svar #3 skrivet: juli 01, 2019, 14:11:49:49 »
Det ska räcka med gummipackning i lampnischen. Sätt dit en ny packning, skruva åt den och känn efter så att den nyper fast kabeln. Sitter kabeln löst så tätar den inte ordentligt.
Kolla så att du inte fått vatten in i kopplingslådan innan du slår på lampan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag