VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hål och pumphus och frågor  (läst 20242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreaswi

SV: Hål och pumphus och frågor
« Svar #10 skrivet: maj 18, 2012, 20:21:28:28 »
Bygger just nu. Ändrade mig under processen och isolerar det också, bara för att det är så skoj att bygga. Inga ritningar, jag höftar till det efterhand. Har 6 lecastenar i botten på en makadambädd, tjärpapp på dem, golvreglar 70x45, och fyllt upp med cellplast, trall som golv, och ett regelverk på 45X45. Innerväggar av liggande trall, 45 mm isolering, vindpapp, läkt och så liggande panel på utsidan. Så blir det två dörrar framtill och en lucka i taket, för annarskommer jag inte åt reglaget till pump och filter ordentligt.

Låter som något jag hade tänkt mig också, fast jag ska få in en luftvärmepump under samma tak, dock inte helt inbyggd förstås, det ska ju vara öppet framför utblåset. Har du lust får du gärna fota lite och lägga upp för lite inspiration till mig  O0 Vad har du köpt för slags isolering? vanlig eller ljudisolering?

Poolgiganten

Utloggad Tate

SV: Hål och pumphus och frågor
« Svar #11 skrivet: maj 19, 2012, 00:37:44:44 »
Vanlig glasull. Ljudisolerar väl lite också tänker jag. Ska se om jag kan fota lite imorgon!

Utloggad andreaswi

SV: Hål och pumphus och frågor
« Svar #12 skrivet: maj 19, 2012, 08:59:09:09 »
Vanlig glasull. Ljudisolerar väl lite också tänker jag. Ska se om jag kan fota lite imorgon!

Ja, släng gärna upp några bilder på bygget! Hur tjock makadambädd la du?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag