CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hitta läcka ???  (läst 18933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad usk73

SV: Hitta läcka ???
« Svar #20 skrivet: juli 23, 2008, 12:49:33:33 »
Jippie

Vi har hittat läckan.
Sambon hittade den när han dammsuga.

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Hitta läcka ???
« Svar #21 skrivet: juli 23, 2008, 14:01:56:56 »
hej
var låg problemet?
//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad usk73

SV: Hitta läcka ???
« Svar #22 skrivet: juli 23, 2008, 14:42:03:03 »
Hålet fanns på linern.
Nu är det lagat.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Hitta läcka ???
« Svar #23 skrivet: juli 23, 2008, 19:28:50:50 »
hur kunde ni se att det var hål/trasigt kom det bubblor eller?
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad usk73

SV: Hitta läcka ???
« Svar #24 skrivet: juli 23, 2008, 20:08:28:28 »
Det var liksom en reva i linern.
Det kom i  inga bublor utan ren tur att sambon såg det.
Han dammsuga sidorna på poolen så såg han en "grej "
på linern så doppade han ner handen så kände han hålet.
Gick inte att missa.
Om vi tänker efter nu så trillade en brasse stol ner där förra
året så länge som det läckt typ. Så där av hålet.
Nu håller vi alla tummar att där inte är fler hål.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Hitta läcka ???
« Svar #25 skrivet: juli 23, 2008, 20:36:01:01 »
hej igen
var hålet högt upp eller vid ytan?
mhv carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad usk73

SV: Hitta läcka ???
« Svar #26 skrivet: juli 23, 2008, 20:46:41:41 »
c.a 20 cm under vatten nivån

Utloggad solis

SV: Hitta läcka ???
« Svar #27 skrivet: juli 25, 2008, 19:47:52:52 »
Hej har fortfarande en läcka. Vattnet åker ner ca 1-1.5 cm om dygnet. Fia det där funkar ju bara om läckan sitter över breddavloppet :) ( för pooolen måste ju vara igång) :)..Nää men jag kör i lite varmvatten varannan dag (kallt vill man ju inte ha).Funderade ett tag på att köra in tryckluft under linern på olika ställen och se om det bubblar.detta går ju runt sargen men botten är ju besvärligare. Jag hade loss linern iårr för att rätta ut lite veck, men det vill jag inte göra igen. Efter att ha lussat planken runt sargen så var ju 90 procent sönderfläckta av skruvskiten (skulle spikat isället).Sedan har jag rätt höga vallar runt sargen för barnens skull och då kan man inte undvika veck grr.Nää men läcksökningen får väl fortsätta ett tag till.

Utloggad Fia

SV: Hitta läcka ???
« Svar #28 skrivet: juli 25, 2008, 20:07:27:27 »
Om det blir dåligt väder en tid o du har en bra nivå på kloret så kan du ju stänga av pumpen o låta vattnet sjukna tills det slutar o där någonstans finns ju läckan.
Att du inte vill göra det nu förstår jag, det är ju kanonvädet för poolbad!! <antman> <antman>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Addan91

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hitta läcka ???
« Svar #29 skrivet: juli 26, 2008, 22:01:46:46 »
Man kan ju leta med elelkticitet se länk.  http://www.leaktools.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=SP&Category_Code=VLD

Fast då får man nog anlita någon firma för köpa en egen blir lite dyrt. Jag hade en läcka och fick namn o nr av Folkpool i Järna till en i Södertäljetrakten som har liknande utrustning. Men jag hittade min läcka ändå.

Faktum var att jag försökte med en isolationsprovare, ett jordspett i backen och sen pluspolen i poolen. Visst blev det en ström för det var ju hål i linearn men jag fick inte ordning på detektorn man letar med. La ned detta projekt då jag hittade läckan men får jag en ny läcka så kankse jag tar upp det igen.
Folkpool Octavia 3,6x6,6 plus trappa. Uppvärmning med bergvärmepump Nibe 1215 7,5kW

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag