VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Glasfiberpool som satt sig  (läst 1200 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas_pson

Glasfiberpool som satt sig
« skrivet: juni 03, 2020, 19:54:43:43 »
Hej hej.

Har en 3000L pool från PoolFritid som satt sig i ena hörnet. Den är inte större än att jag kan tömma och justera men jag funderar på hur jag gör bäst.

Jag har grävt ut ca 40cm i trädgården. Fyllt med 8/16 makadam samt 2/4 makadam, ca 20cm som jag paddat. Därefter har jag dubbla tryckta brädor som poolen får vila på i ytterkanterna och i mitten. Eftersom jag gjort ett markjobb så tror jag inte den kommer sätta sig mer.

Nu när jag klär in poolen märker jag att den sjunkit ca 2 cm i ena kanten. Eller om den satt sig 1cm och däcket är 1 cm snett. Hur justerar jag detta enklast? Jag kan inte flytta poolen men jag kan lyfta upp den och trycka in mer sten eller brädor osv. Jag vet inte vad som blir bäst. Det behöver ju vara jämnt tryck över hela botten. Kanske räcker med ordentligt med jord och makadam?


« Senast ändrad: juni 03, 2020, 20:29:36:36 av andreas_pson »

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag