CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: ovanjordpool +värmare  (läst 1671 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kickis75

ovanjordpool +värmare
« skrivet: maj 02, 2018, 14:33:21:21 »
Hej

Vi har haft ovanjordpool i flera år. Nu har vi flyttat så måste införskaffa en ny. Vi vill fortsätta med ex intex, bestway etc. Alltså inte gräva ner en pool. Förslag på stora pooler?. Innan vi flyttade hade vi den runda på drygt 26 000 kubik från intex. Det lutar åt en sådan igen eller har ni bättre förslag?. Men det vi saknade var värmen i poolen. Hur värmer man upp den bäst och mest ekonomisk. Förstår att man får "elda för kråkorna" när man väljer att inte ha den nergrävd. Men bästa utifrån om man har en sån. Vi värmer huset genom att elda med ved. Ligger i sydvästläge med svagt sluttande garage tak nära ( men tänk om sommaren blir regnig:()

Tacksam för alla tips:)

Poolgiganten

Utloggad Mrtiger

SV: ovanjordpool +värmare
« Svar #1 skrivet: maj 03, 2018, 08:46:48:48 »
Kjøpte en slik sist sesong og har ikke angret siden, 30 grader i vannet og strømmen jeg brukte var heller ikke så veldig mye;)
https://www.bygghjemme.no/hage-och-utemiljo/svommebasseng/bassengoppvarming/varmepumpe-swim-och-fun-xpress10plus/p-850631

Brukte den sammen med et stort intex basseng som står over bakken.

Utloggad kickis75

SV: ovanjordpool +värmare
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2018, 10:58:12:12 »
Tack för svar. Ska kolla upp det :).


Utloggad Cybertron

SV: ovanjordpool +värmare
« Svar #3 skrivet: maj 03, 2018, 12:38:37:37 »
Kjøpte en slik sist sesong og har ikke angret siden, 30 grader i vannet og strømmen jeg brukte var heller ikke så veldig mye;)
https://www.bygghjemme.no/hage-och-utemiljo/svommebasseng/bassengoppvarming/varmepumpe-swim-och-fun-xpress10plus/p-850631

Brukte den sammen med et stort intex basseng som står over bakken.

Jag har en sådan också och den fungerade bra förra säsongen med 30grader i poolen. (Dock är min nedgrävd) . Tyvärr verkar den ha lite svårigheter att få upp värmen nu när det är tidig säsong, troligen för att den stänger av sig själv när det är under 8grader ute vilket det är varje kväll/natt/morgon just nu.
Men fungerar gör den!

Utloggad kickis75

SV: ovanjordpool +värmare
« Svar #4 skrivet: maj 03, 2018, 12:56:15:15 »
ok vad bra, två referenser:). Vilka storlekar på pooler har ni och ungefär förbrukning i kW?

Utloggad Cybertron

SV: ovanjordpool +värmare
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2018, 18:34:59:59 »
ok vad bra, två referenser:). Vilka storlekar på pooler har ni och ungefär förbrukning i kW?

Min pool är en 3.5x6.1m och 1.32m djup
Ca 25m2 tror jag den rymmer

Förbrukningen just nu ligger på ca 10kw/h per dag
Den drar ju ganska exakt 1kw
Fick min sent på säsongen förra året så jag hade den i kanske 5 veckor och gjorde av med ca 300kw/h då höll jag 30 grader i poolen. Den stänger av sig själv när den når rätt temp och i mitt fall körde den mest på nätterna ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag