VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad betalar du för din VILLA hemförsäkring?  (läst 815 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
Vad betalar du för din VILLA hemförsäkring?
« skrivet: februari 20, 2019, 07:15:18:18 »
Ni som jämfört lite priser, kanske bytt bolag osv genom åren, vad har ni för års avgift nu på er försäkring? Samt vilket bolag.
Jag har 5 528,00 kr med 1 382 kr i rabatt. Så 6910kr utan guldkund rabatt som man får om man samlar försäkringar, sparande osv hos dom.
Guldkund länsförsäkringar.
Skriv gärna också ut vad som krävs för att få er rabatt om ni har någon, och om ni fått problem med ett bolag vid skada och därför valt att byta.
Eller tex att det är svin billigt men kostar 10 gånger mer i självrisk med detta bolaget.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Vad betalar du för din VILLA hemförsäkring?
« Svar #1 skrivet: februari 20, 2019, 08:01:09:09 »
Går det överhuvudtaget att jämföra man priser på villaförsäkring utan att veta man en massa olika faktorer som spelar större eller mindre roll vid riskbedömning???

Byggår, konstruktion, kommun, tomt, lokal kriminalitet, tidigare olycka-/skadahistorik, ev pool, garage andra icke mobila och mobila värdesaker är bara några som jag kan spontant tänka mig...

Jag återkommer med mitt pris ändå.

/Dimi
« Senast ändrad: februari 20, 2019, 08:46:07:07 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag