CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenhet av Miamipool Spa bad  (läst 9718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Svalsted

  • Gäst
Martin Svalsted
Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« skrivet: april 24, 2016, 20:28:49:49 »
Hej! Jag blev glad när jag hittade forumet för vi leter efter spa bad och undersöker flertalet tillverkare och modeller. Bla hittade vi Miami pool som har "Svensktillverkade" spa bad. Nu under jag om någon har erfarenheter av Miami pool spabad som ni vill dela med er av.

Funderingar:
Leverantör av massagepumpar & värmar? (kvalitet? Kina, USA?)
Leverantör Dysor
Isoleringsmetod (fullskum eller lager principen?)
Kvalitet på "plasten"
Service?

Mvh Martin




Poolgiganten

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #1 skrivet: april 24, 2016, 21:02:35:35 »
Om du vill köpa ett svensktillverkat spa av miamipool får du köpa fabrikatet Viskan.

Italienska pumpar, amerikanskt styr och värmare. Isolering enligt lagerprincipen. Tjockare akryl än branschsnittet. Bra garantier och service.

Kort sagt, Viskan bygger riktigt bra spabad. Dock får man betala därefter.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #2 skrivet: april 24, 2016, 21:35:03:03 »
Den serien som dom kallar Miami Spa är ett Passion Spa som du köper betydligt billigare på andra ställen i landet..

Kolla in www.passionspas.se   Exakt samma grejor.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad musta72

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #3 skrivet: april 24, 2016, 23:00:51:51 »
Tack för era svar.

Jan, när jag kikar på Passion spa ser det ut som de byggs i Nederländerna. Men är det ett Kina spa? Är det nått att ha? Vad skiljer Passion spa mot Viskan?

Utloggad Engans

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #4 skrivet: april 25, 2016, 16:45:58:58 »
passionspas tillverkas i egna fabriker i kina. även om huvud företaget ligger i nederländerna.

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #5 skrivet: april 25, 2016, 19:19:46:46 »
Tack för era svar.

Jan, när jag kikar på Passion spa ser det ut som de byggs i Nederländerna. Men är det ett Kina spa? Är det nått att ha? Vad skiljer Passion spa mot Viskan?

När det gäller material och komponenter använder Viskan bättre grejer rakt över. Den viktigaste skillnaden är dock att Viskan har ett starkt varumärke att skydda och utveckla, därför bedriver man strukturerat kvalitetsarbete och tar väl hand om garantiärenden.

Om du köper ett kinatillverkat spa kan du mycket väl ha tur och få en vältillverkad och problemfri produkt, men du kan också ha otur. Köper du Viskan vet du däremot redan innan köpet att du får en bra produkt.

Frågan är bara om du är beredd att betala mellanskillnaden? Personligen valde jag att chansa och köpa ett kinatillverkat. Jag var dock väl medveten om skillnaderna innan köpet.

Just Passion Spa hade jag personligen undvikit, på grund av att jag har läst rätt mycket negativt. Mitt val hamnade på Svenska Badrumsinredningar. Är hittills väldigt nöjd, men har å andra sidan bara ägt det ett drygt halvår. Förfäras inte av deras listpriser bara, vanligtvis säljs baden till ungefär halva listpriset.

Utloggad Robban70

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #6 skrivet: april 25, 2016, 20:05:00:00 »
Har också spabad Vancouver från Svenska Badrumsinredningar och är supernöjd med deras service både vad det gäller frågor samt tips och trix.

Utloggad FDR

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #7 skrivet: april 28, 2016, 07:00:39:39 »
Så vad gav ni för era "Vancouver" Spabad? 124000 på deras hemsida...

Blir så sjukt osäker om man är idiot som vill köpa Hydropool6000 eller något liknande kvalitetsmärke, och inte bara nöja sig med ett Kinaspa? Och betala mindre, bada lika gött och hoppas det håller?

Min erfarenhet säger dock att den som köper en kvalitetspryl vinner i längden, även om det är fel på 3-5% av kvalitetsprodukterna också, så är det ju inte 15-20% som budgetalternativen...

Utloggad Robban70

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #8 skrivet: april 28, 2016, 12:25:13:13 »
Supernöjd, helisolerat, aluminium stativ i underredet, lättåtkomligt maskinrum, ser och känns gediget. Jag har som sagt skruvat bort alla sidor och sett isoleringen och allt ser bra ut. Elektrikern sa att det såg väldigt bra ut med ordning på sakerna, han hade sett otroligt dåliga maskinrum på finare spa än detta. Han kollade faktiskt så ordentligt på allt så jag fick ge honom adressen till där han kunde köpa ett. Balboa BP-system med TP800 display. Idag går Vancouver att hitta på blocket för 75 000:- finns säkerligen med lite prutmån. Servicen från Svenska Badrumsinredningar (Rickard) är helt fenomenal, man får hjälp och kontakt direkt, får kontakt med spatekniker om man har frågor, allt har fungerat super.

Utloggad Watch

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #9 skrivet: april 28, 2016, 12:56:35:35 »
Min kompis gav 48000:- för ett Vancouver för 2 år sedan. Dom stod och sålde på Väla köpcentrum i Helsingborg. Fick vänta ca 3 månader på leverans.
Deras prissättning på sin hemsida är löjlig.
På Malmömässan i år sålde dom sitt MONZA Spabad för 80000:- som dom på sin hemsida begär 199000:- för.
Kompisen är i och för sig väldigt nöjd med sitt Vancouver men mer än 50000-60000 tusen ska du absolut inte ge. Ha is i magen.
« Senast ändrad: april 28, 2016, 13:01:14:14 av Watch »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag