CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Metal magic någon som testat?  (läst 7045 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bagge

Metal magic någon som testat?
« skrivet: juli 26, 2009, 19:16:37:37 »
Har efter en del efterforskningar här på forumet har jag fått reda på vad mina bruna fläckar på väggarna är, metaller! Gjorde ett c-vitamin test och fläckarna försvann. Antingen kunde man använda askorbinsyra eller metall magic. Är lite skeptisk till askorbinsyra i poolen. Därför tänkte jag kolla om någon har använt metal magic. All info om det är tacksamt, hur mkt? hur lång tid? och det absolut viktigaste hjälpte det? Återförsäljare av metall magic har semester till den 3 augusti  >:D   

Poolgiganten

Utloggad kråkan

  • Glasfiber 7x3,3x1,5
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Kan en hel del om pool
    • Visa profil
SV: Metal magic någon som testat?
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2010, 19:42:35:35 »
Har haft i en halv liter på morgonen ! Har en gul brun hinna i min glasfiber pool och små rostfläckar på vissa ställen. Går inte bort än så länge och c-vitamin testet funkade ej för mig ! Någon som provat metal magic och som kan berätta hur man lyckas // Anders
Fiberpool 7x3,3x1,5 meter, färdigisolerad 25 mm PU skum. Pahlens 51 värmepump.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Metal magic någon som testat?
« Svar #2 skrivet: juli 16, 2010, 17:42:00:00 »
Har haft i en halv liter på morgonen ! Har en gul brun hinna i min glasfiber pool och små rostfläckar på vissa ställen. Går inte bort än så länge och c-vitamin testet funkade ej för mig ! Någon som provat metal magic och som kan berätta hur man lyckas // Anders

Var det du som köpte poolsvampar av mig och inte blev nöjd? (alla brukar vara imponerade)
Kan vara att plasten i sig har infärgats och det kan vara svårt att få bort utan mekanisk åverkan?

Men, om Metal magic fungerar bra borde det med tiden kunna tränga in i plasten på samma sätt och fixa det hela, men det tar nog tid.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad kråkan

  • Glasfiber 7x3,3x1,5
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Kan en hel del om pool
    • Visa profil
SV: Metal magic någon som testat?
« Svar #3 skrivet: juli 17, 2010, 08:07:30:30 »
Inte jag men hinnan sitter fast kan man säga !Har tidigare haf klorblekning och använd specialmedel och polerat upp ytan. Nu när vattnet är uppe så har det kommit en gulbrun yta under vatten linjen ! Metal eller alger. C-vitamin tricket eller klorpuck på ytan. Inget funkar av detta. Frågan är om det är triklorcyanursyra som spökar ? Har inte haft några höga vrden i år men fick en klor blockering förra året som skapade en sk missfärgning. Det var som mer som skiftningar i gelcoaten nu är det en gul hinna i trappen där glasfibern är som tjockast. Även små typ rostfläckar syns i trapp och längs en böjd yta djupare ner i polen runt om. Troligtvis så får man gå på detta till hösten när jag släppt ner vattnet en bit. Frågan är bara vad det kan vara för missfärgning +

Mvh Anders
Fiberpool 7x3,3x1,5 meter, färdigisolerad 25 mm PU skum. Pahlens 51 värmepump.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag