Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 98464 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #140 skrivet: juli 06, 2010, 00:17:20:20 »
Har äntligen tagit tag i stenarbetet utanför pooldäcket.  :)
När man väl kom igång gick det ganska fort.  >rulla<
Nu skall bara trädgården återställas utanför muren.
/Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #141 skrivet: november 20, 2010, 11:04:25:25 »
Suck! :(
Nu känns det ganska långt till våren och nya poolbad.
/Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #142 skrivet: november 20, 2010, 11:24:42:42 »
Det känns tungt nu, men snart lever vi upp! Bara 5 månader kvar till april då är det VÅR!
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #143 skrivet: november 20, 2010, 12:18:57:57 »
Men innan dess har vi en härlig jul att se fram emot  O0 bästa högtiden på året om jag skall välja.
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #144 skrivet: november 21, 2010, 15:15:11:11 »
Vad härligt med så optimistiska poolare.
Jule är trevlig, men kan också bli arbetsam. Familjen brukar fira den hos oss. I år kan vi bli närmare 20 personer på julafton, varav minst ett dussin sover över.
Men blir bara alla julklappar köpta, så....
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #145 skrivet: juli 05, 2011, 16:27:07:07 »
Tredje säsongen nu och man behöver inte slita med något längre, bara njuta.
Lite "förbättringar" har man fått pyssla med förstås. Eftersom uterummet byggdes innan poolen var planerad hade vi ingen dörr direkt ut till pooldäcket. Det är nu fixat genom att modifiera ett skjutfönsterparti (såga av nedre styrskenan) och göra om underdelen till dörr. Funkar faktiskt jättebra.
Sedan har uteduschen försetts med skärmväggar så att man kan duscha av sig lite mer ogenerat.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad tobbe e

SV: Poolstores flexipool
« Svar #146 skrivet: juli 07, 2011, 11:57:13:13 »
Hej!
Vilken fin pool!
Jag har en fråga, är ni nöjda med storleken? Där vi tänkt kan vi "bara" ha den 6.5 meter lång men 4 meter bred. Vi har mest tittat "live" på 4x8 , dock inte så många, men tror ni poolen kommer kännas liten? Jag såg att måtten blir ju isf hyfsat lika m er pool =)) Så därför jag frågar! Ha en bra dag!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #147 skrivet: juli 08, 2011, 00:14:17:17 »
Hej tobbe e!
Som vi använder poolen, att svalka av oss, ta några simtag, leka med barnbarnen etc, så räcker den gott till. Vi hade inte möjlighet att bygga större, men har heller inte kännt behov av en större. Den är till mycket glädje och vi använder den varje dag.
Hälsningar, Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #148 skrivet: mars 05, 2012, 18:09:36:36 »
Hej
Jag tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av vintertäckning.
Min pool har nu övervintrat 3 vintrar med endast en duk med gummistroppar som pooltäckning (armerad PVC, vattengenomsläpplig). Vid snölast töjs stropparna och duken sänks ner till vattennivån, se tidigare bilder. Den hindrar fortfarande löv och skräp att falla ned i poolen.
Det enda problem jag haft är att där duken vilar mot stensargen uppstår ett visst slitage, särskilt då höststormarna rycker och sliter i duken. Jag funderar nu på att låta sy på en förstärkning runt kanterna över stensargen. I övrigt har det varit en fungerande lösning. Det har aldrig varit aktuellt med plåtar som täckning eftersom jag inte har förvaringsutrymme för dem under sommarhalvåret.
Hälsningar till alla poolare, Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Klabbarpan

SV: Poolstores flexipool
« Svar #149 skrivet: april 24, 2013, 13:55:48:48 »
Nu när våren kommer vill du fota hur ditt pumphus ser ut, och även skriva lite vilka mått du har på det? jag behöver bygga något liknande nu snart..

Ser riktigt fint ut ditt poolområde! Bra jobbat

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag