Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?  (läst 8067 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Trew

Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« skrivet: oktober 20, 2013, 14:06:59:59 »
Hej nybliven ägare till ett Artesian spa. Låter ni cirkulationspumpen gå eller kan man minska ner gångtiden?

Poolgiganten

Utloggad Padiandi

SV: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« Svar #1 skrivet: oktober 27, 2013, 22:14:23:23 »
Jag har också nyligen köpt ett Artecian Gran Bahama, sjukt nöjd med det. Jag låter mitt gå hela tiden, åtminstone nu i början när man badar mer eller mindre varje dag. Tror inte du tjänar några stora summer på att låta det tex gå i åtta timmars intervaller, men som sagt jag vet inte.

Utloggad Trew

SV: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« Svar #2 skrivet: oktober 29, 2013, 11:38:48:48 »
Så tänkte jag oxå till en början. Men när jag tittade runt efter spabad Så fick jag uppfattningen att driften skulle gå på ca 500kr i månaden. Det kan ju bli ganska svårt när endast reningen kostar 300 kr. Är förövrigt jätte nöjd med mitt spabad.

Utloggad Eberlund Service

SV: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« Svar #3 skrivet: oktober 29, 2013, 14:09:45:45 »
Så tänkte jag oxå till en början. Men när jag tittade runt efter spabad Så fick jag uppfattningen att driften skulle gå på ca 500kr i månaden. Det kan ju bli ganska svårt när endast reningen kostar 300 kr. Är förövrigt jätte nöjd med mitt spabad.

Hur får du ihop dom siffrorna? Jag har arbetat en hel del med Artesian Spas och vet att dom använder samma circpump som många andra och den heter Laing. Den pumpen är specad på 115 W (0,115 kW).

0,115x24 =2,76 kw/dygn
2,76x30 = 82,8 kW/mån.

Utloggad Trew

SV: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« Svar #4 skrivet: oktober 30, 2013, 15:26:36:36 »
Då verkar jag fått allt om bakfoten. Hade för mig att cirkulationspumpen drog ca 400 W tack för svaret  O0

Utloggad wedberg

SV: Hur länge låter ni cirkulationspumpen gå?
« Svar #5 skrivet: november 03, 2013, 13:35:00:00 »
Min cirkpump är på 400 W och jag har den att starta var 4:e h och går 20 min. Även massage pumpen startar var 4:e h och går i 2 min. Vill inte att vattnet i slangarna till massagen ska stå still en hel vecka. badar endast  om helgerna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag