Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Solfolie problem  (läst 3005 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fastcrille

Solfolie problem
« skrivet: juli 28, 2008, 22:34:03:03 »
Hej

Såg nu ikväll att det låg en massa blå plast prickar i skimmerkorgen...

Vid en närmar kontroll så visadet sig att det var solfoliens "bubblor" som börjat lossna.

Finns det fler här på forumet som har samma problem med solfolier från Primastar???


Poolgiganten

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Solfolie problem
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2008, 22:54:33:33 »
Yepp, de har jag haft.
Har haft 2 stycken täcken från dem. 1:a folien var till våran pool på 4,5 meter i diameter, inga problem med detta.
Sedan köpte vi en pool på 5,5 meter i diameter och givetvis ny solfolie till denna pool. Denna folie var inte likt den första folien jag hade. Och det släppte blå plastbitar ifrån sig redan efter 1:a säsongen.

Iår när jag skulle köpa ny folie då var inte Primastar aktuella, så jag ringde runt till några olika poolfirmor och kollade upp priser och även berättade vad som hade hänt med mitt gamla solfolie. Dessa sa då att detta kan inträffa om man chockklorerar med folien på.

Men grejen är den att jag inte använder klor utan kör ju med Baquacil, opps då kunde de inte förstå varför detta hade hänt.

Så jag tror nog att det finns firmor som hellre säger att det beror på kloret än att de säljer dåliga solfolier i och med de var bekanta med detta problem.

Tyvärr ringde jag inte till Primastar o hörde med dessa vad de hade att säga om detta. 

Men skit i samma, för den folien jag har nu känns helt annorlunda. Bättre,  <hmm> vi får se

Utloggad ale

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Karlskrona
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Solfolie problem
« Svar #2 skrivet: juli 29, 2008, 09:50:48:48 »
Har noterat att det gärna landar småfåglar på folien och där går omkring och plockar döda insekter. När jag kollade närmare syns det en del mindre märken efter näbben, några flagor i vattnet kan jag dock inte upptäcka, kanske fåglarna äter upp dessa också, vad vet jag.

Utloggad Pake

SV: Solfolie problem
« Svar #3 skrivet: juli 31, 2008, 09:25:00:00 »
Första veckan som vi använde vårt bubbelplastöverdrag lossnade det ganska mycket tråd ifrån sömmarna men inge plastbitar har ramlat loss (jf-fritid). Vi har kråkor som hoppar omkring på bubbelplasten, undra hur stora hål sånna kan göra...

Utloggad SingingSailor

SV: Solfolie problem
« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2008, 23:43:47:47 »
Kan chockklorering verkligen förstöra solfolien? Finns det fler som har erfarenhet av detta?  Jag brukar låta solfolien ligga på vid chockklorering, kanske skall omvärdera det...

Spike, om du använder Baquacil så torde "Baquachock" kunna ha en liknande effekt på solfolien som en chockklorering, bägge verkar oxiderande. Men jag tror (och hoppas) som du att det var dålig kvalitet på folien...
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag