VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: problem med låssprintar Nova Comfort  (läst 1229 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andre

  • Gäst
Andre
problem med låssprintar Nova Comfort
« skrivet: augusti 21, 2019, 13:28:05:05 »
Hej
Vi köpte ett Nova Comfort pooltak från poolstore Göteborg 2015 och i princip sedan nytt har låssprintarna krånglat, vi har fått dom bytta tre gånger (en gång gjorde jag jobbet själv men två gånger har tekniker från poolstore gjort jobbet). Senast detta gjordes var 2017 och anledning var att sen sommaren 2017 har vi varit utomlands och inte använt poolen. Nu har såklart samma fel uppstått igen och nu vill inte pool store göra jobbet utan betaltning (2500kr) för att byta ut sprintarna (eller det är egentligen små brickor som fallerar hela tiden)
Då jag har små barn måste jag kunna lita på denna, enda, säkerhetsfunktion.
Nu är min fråga om jag är den enda i detta avlånga land som har detta problemet?
Jag såg direkt på konstrutionen att detta kommer inta att hålla någon längre stund.
Nu undrar jag vad man ska göra, jag har redan reklamerat produkten en gång och då kom man och bytte grejerna och "lovade" att det skulle hålla.
Taket som sådant är det inget fel på utan det är låsmekanismen som är underdimensionerad. Även om jag nu betalar pool store för jobbet så kommer jag garanterat stå med problem igen, kanske redan i slutet av denna säsongen.

Mvh André

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: problem med låssprintar Nova Comfort
« Svar #1 skrivet: augusti 21, 2019, 14:23:08:08 »
Hur ser konstruktionen ut på sprintarna ut? kanske finns att få tag på kraftigare i annat material så kanske du kan komma överens om att du bara betalar mellanskillnaden och tillverkaren betalar för vad de befintliga sprintarna kostar. Du har ju inte längre garanti eller reklamationsrätt på sprintarna så kan vara svårt att få till att dom ska stå för det helt eller ens alls så försök förhandla med dom och mötas på vägen.

Dock skulle jag i detta läget nog inte gå på poolstore då dom antagligen inte har något ansvar för taket längre men tillverkaren kan nog mycket väl vilja göra det på goodwill
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan