CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Minimaster anborrningsbygel på slang?  (läst 4688 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #10 skrivet: juni 24, 2018, 00:18:04:04 »
Ähhh, jag ska sluta tjata. Men OM du vill ha pvc-slang som du skriver, så har du redan fått en optimal lösning beskriven. En helt tät limmad koppling som ersätter en stor klumpig anborrningsbygel som tätar med en O-ring mot röret. Den kostar 60:-. Over and out  O0

Håller med. Hade jag vetat att det fanns sådana hade jag kört på det istället för att skava in rör med 4 limfogar + ett sönderborrst rör med anborrningsbygel.

Poolgiganten

Utloggad mactheknife

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #11 skrivet: juni 24, 2018, 09:11:06:06 »
Ähhh, jag ska sluta tjata. Men OM du vill ha pvc-slang som du skriver, så har du redan fått en optimal lösning beskriven. En helt tät limmad koppling som ersätter en stor klumpig anborrningsbygel som tätar med en O-ring mot röret. Den kostar 60:-. Over and out  O0

Haha, ja, sorry, det lät kanon, men jag ville få upp det så snabbt som möjligt med prylarna jag redan har hemma. Bor inte i stan så jag har en bit att åka och dessutom har det varit helgdagar. Man får passa på att bygga när tiden finns =)

Utloggad TommyC

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #12 skrivet: juni 24, 2018, 10:13:45:45 »
Ja, hahaha, fort men fel heter det ju  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad mactheknife

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #13 skrivet: juni 27, 2018, 21:25:20:20 »
En fråga till om själva bygeln som medföljer Pahlens minimaster; går det bra att montera den på ett rör som sitter fast på väggen med hjälp av rörhållare, dvs några centimeter ifrån väggen, eller blir det pilligt att komma åt? Har ju som sagt inte fått minimastern ännu, försöker bara förbereda så gott det går.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #14 skrivet: juni 27, 2018, 21:47:46:46 »
En fråga till om själva bygeln som medföljer Pahlens minimaster; går det bra att montera den på ett rör som sitter fast på väggen med hjälp av rörhållare, dvs några centimeter ifrån väggen, eller blir det pilligt att komma åt? Har ju som sagt inte fått minimastern ännu, försöker bara förbereda så gott det går.

Mina sitter på rör monterade på vägg. Funkade utmärkt om det är luft bakom. Det är bara du som vet hur mycket plats det är bakom röret, om dom går att montera ner för montering av anborrningsbygeln eller om det eventuellt går att sätta distanser om det är för tight.

Utloggad MathiasS

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #15 skrivet: juni 27, 2018, 22:20:25:25 »
Ja med de rörhållare och byglar jag har så funkar det, du får säker samma.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad mactheknife

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #16 skrivet: juni 28, 2018, 15:05:36:36 »
Ok, fint, då behöver jag inte tänka mer på det =).

Fick nyss reda på att invallningskärlen inte ingår i minimasterpaketet och att 1 kärl kostar typ 1300kr. Måste man verkligen ha ett så seriöst kärl eller kan man ta ett billigare ikea/biltema-alternativ? Om det skulle behövas så har jag möjligthet att ställa dunkarna för klor och syra i olika rum.


Utloggad Fredde-Gbg

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #17 skrivet: juni 28, 2018, 17:27:01:01 »
Ok, fint, då behöver jag inte tänka mer på det =).

Fick nyss reda på att invallningskärlen inte ingår i minimasterpaketet och att 1 kärl kostar typ 1300kr. Måste man verkligen ha ett så seriöst kärl eller kan man ta ett billigare ikea/biltema-alternativ? Om det skulle behövas så har jag möjligthet att ställa dunkarna för klor och syra i olika rum.

Murarback från Biltema borde vara rätt pryl. Och olika rum är nog bra säkerhetstänk.

Utloggad MathiasS

SV: Minimaster anborrningsbygel på slang?
« Svar #18 skrivet: juni 28, 2018, 19:22:44:44 »
Ja jag har rektangulära kärl från Jula tror jag, gjorda för murbruk. Funkar bra.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag