VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hydropro 10  (läst 1200 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas_Jag

Hydropro 10
« skrivet: maj 26, 2017, 22:44:11:11 »
Någon som har fått felmedelande EE 1 och åtgärdat detta?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Hydropro 10
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2017, 23:06:58:58 »
Ja, det beskrivs i manualen:

Högtrycksskydd EE1
1. För mycket kylmedel
2. Luftflödet är otillräckligt
1. Avlägsna överflödigt kylmedel från HP-gassystemet
2. Rengör luftväxlaren

så du är inte först  >:D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Thomas_Jag

SV: Hydropro 10
« Svar #2 skrivet: maj 26, 2017, 23:08:53:53 »
Ja det har jag läst men hur gör man det? Det står inte hur man gör det. Förklara gärna!

Utloggad TommyC

SV: Hydropro 10
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2017, 23:17:01:01 »
Det är osannolikt att du skulle ha för mycket köldmedium i systemet så det är troligast att det är löv, barr eller annat som har sugits in i värmepumpen och blockerar luftflödet. Titta på den sidan där luften sugs in i VP. Troligen behöver du göra rent där. Stäng av VP och gör rent med t ex en dammsugare.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Thomas_Jag

SV: Hydropro 10
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2017, 23:49:54:54 »
Okej luften sugs in vart? Jag är ingen haj på detta med pool.

Utloggad TommyC

SV: Hydropro 10
« Svar #5 skrivet: maj 26, 2017, 23:54:48:48 »
Om du står framför VP så blåser den luft mot dig, då är luftintaget på motsatt sida. Kolla att det är fritt från skräp där.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan