Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpa bad men ej bullrigt  (läst 3878 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hlenner

Köpa bad men ej bullrigt
« skrivet: maj 20, 2011, 13:27:13:13 »
Jag är ute efter ett spabad och det finns ju massor av olika märken.  <hmm>
Jag vill inte ha nåt billigt "kinabad" som man inte vet nåt om så det lutar nog åt Artesian, Hotspring...Kan CalSpa vara nåt? Eller kanske Arctic spas?
Badet kommer att stå nära huset och då funderar jag över ljudnivån. Är det så att baden kör igång pumpar och grejor för att köra en reningscykel då och då? Det kan inte vara så roligt om det sker på natten  :o
Jag har försökt läsa mig till hur det funkar mellan olika bad men inte kommit fram till nåt vettigt annat än att Hotspring verkar köra en cikulationspump i det tysta. Hur är det med andra bad?
Det ska ju även klara att hålla värmen för bad på vintern.
Hoppas på lite kloka kommentarer och svar!  :D


Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Köpa bad men ej bullrigt
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2011, 15:32:30:30 »
Hej
Jag har själv ett Artesian Dove Canyon som jag är helnöjd med. En god vän till mig har ett Sundance Cameo som känns lika bra. Hotspring vet jag sedan tidigare att de också tillhör toppskiktet bland tillverkarna. OBS enligt min egen privata uppfattning så är dessa Top 3. Vad jag vet så är dessa likvärdiga i de frågor du ställer, dvs. de kör kontinuerlig cirkulation och filtrering med knappt hörbart ljud. Sedan är det önskvärt att de någon gång per dygn kör en filtercykel med fullt pådrag med alla pumpar igång. Jag har mitt inställt att göra dett i 1 eller 2 minuter kl 08.00 och 20.00. Är jag ute i trädgården så hör jag det såklart, men sitter jag inomhus c:a 5 meter från spa:et så får jag anstränga mig för att höra det alls.

Alla dessa fabrikat är välisolerade i övrigt och inga problem att hålla värmen på vintern, men med fullt bubbel etc. så får du räkna med att temperaturen sjunker någon eller några grader under ett bad på 30 minuter eller så.

/Ziggy

Utloggad hlenner

SV: Köpa bad men ej bullrigt
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2011, 09:43:21:21 »
Hur är det med CalSpas? Ser annonser lite då och då men vet inte om dom kan vara nåt?
I amerikanska forum verkar det vara lite si och så med kvaliteten.

Utloggad Nilking

SV: Köpa bad men ej bullrigt
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2011, 17:44:51:51 »
Jag har ett Hotspring (deras mellanmodell Limelight serien)
Låter inte speciellt mycket även om jag kör allt på fullt.
Mesta i som låter är nog plaskandet av vattnet :)

Mitt har också 24h cirkulation - det rekommenderar jag starkt.

//Thomas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag