VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Äntligen är poolen klar!  (läst 66744 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #160 skrivet: juli 03, 2009, 22:42:40:40 »
Hej Slottet!

Tjusigt!  O0

Skall du starta hotellverksamhet med bed and breakfast vid poolkanten?
(Med tanke på de många vilstolsgrupperna).

Vi har badat nästan en vecka nu även om vi inte kommer riktigt överens med klorhalt och mätmetod ännu. Dock ser poolen fantastisk ut och vattnet klart och fint. Utan någon annan uppvärmning än direkt solljus är vi uppe i nästan 28 grader. Men värmepumpen är inkopplad, även om den inte behövts ännu.  <sol>

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad slottet

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #161 skrivet: juli 05, 2009, 14:49:50:50 »
Skall du starta hotellverksamhet med bed and breakfast vid poolkanten?
(Med tanke på de många vilstolsgrupperna).

 ;D ;D ;D Nej då, (men vi har fått lite kommentarer på det) det handlar mer om symmetri och att varje medlem i familjen vill ha en egen stol annars blir det bara en massa bråk. Sen behöver man ju någon stol extra för kompisar ;)

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #162 skrivet: juli 05, 2009, 19:35:14:14 »
Tjusigt värre   O0

Nu gäller det att  <sol> en visar sig så ni kan njuta av ert bygge resten av sommaren.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad slottet

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #163 skrivet: september 03, 2009, 19:49:23:23 »
Hej igen!

Nu har man spenderat hela sommaren vid poolen och vad kan man säga förutom att det har varit himla skönt.  Poolen håller runt 30 grader fortfarande utan uppvärmning så man kaan inte klaga.

I veckan som kommer blir dt återställning av tomten och sedan kan hösten komma. Måste dock hitta någon bra vinterförvaring till min stora palm som jag impulsköpte mitt i sommaren. nu kommer jag ihåg varför jag planerade att ha en i plast :D

Hoppas alla haft en lika skön poolsommar som vi haft <antman>
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #164 skrivet: september 03, 2009, 23:25:21:21 »
Hej Slottet!

Jag förstår att du haft det skönt vid poolen.  :)
Du har ju inte hörts av på länge.

Du får skaffa trådlöst till datorn så att du kan medverka i forumet från poolside.

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #165 skrivet: september 06, 2009, 17:43:20:20 »
Hej Slottet,

Det var länge sedan, men som sagt var jag förstår att du har njutit istället för att sitta vid datorn.

Imponerande med värmen i poolen utan tillskottsvärme. Vår värmepump har gått dagligen i och för sig inte så många timmar när det varit soligt och varmt men ändå... Nu har vi stängt av den för säsongen och det ska bli intressant och se hur fort tempen sjunker.
Visst har det varit underbart, den här första säsongen. Detta med pool blev nog ännu bättre än vad jag i min vildaste fantasi kunde inbilla mig själv när jag gick och drömde innan jag fått över gubben på min sida.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan