CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sensor yttertemperatur Maxitemp Digital 51  (läst 1269 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bilrog

Sensor yttertemperatur Maxitemp Digital 51
« skrivet: juli 24, 2023, 23:33:21:21 »
God kväll!

Min värmepump ger felkod E3, dvs sensor yttertemperatur ur funktion och jag blir förstås lite sugen på att byta ut denna mot en som fungerar. Men jag har svårt att hitta vilken givare jag ska köpa, har tyvärr ingen manual till värmepumpen.

Det gäller alltså en Pahlén Maxitemp Digital 51. Finns det någon som vet var jag kan hitta rätt yttertemperatursensor?  :)

/B

Poolgiganten


Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Sensor yttertemperatur Maxitemp Digital 51
« Svar #2 skrivet: juli 25, 2023, 08:18:41:41 »
Jag skulle nog ringa Pahlens och fråga dem.
De har funnits länge och arbetar seriöst, det skulle förvåna mig mycket om du inte fick hjälp av dem.
Däremot kan det ju vara en ide att först kolla så det inte bara är nåt kabelbrott, eller en kontakt som ramlat loss eller har dålig kontakt.
Inte så vanligt att tempgivare slutar fungera utan särskilda skäl.
Det kan ju förstås vara så att den är dåligt kapslad och att vatten trängt in och orsakat korrosion, och då är det inte mycket att göra, men det kan ju vara värt att göra en koll innan du beställer nåt i alla fall.
I vart fall om givaren kostar en ansenlig slant.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Bilrog

SV: Sensor yttertemperatur Maxitemp Digital 51
« Svar #3 skrivet: juli 25, 2023, 08:58:42:42 »
https://www.pahlen.se/produktarkiv/

Tack! Har varit där och letat runt men lyckas inte hitta exakt vilken givare som förväntas. Men jag ska leta igenom igen :)

Utloggad Bilrog

SV: Sensor yttertemperatur Maxitemp Digital 51
« Svar #4 skrivet: juli 25, 2023, 09:06:33:33 »
Jag skulle nog ringa Pahlens och fråga dem.
De har funnits länge och arbetar seriöst, det skulle förvåna mig mycket om du inte fick hjälp av dem.
Däremot kan det ju vara en ide att först kolla så det inte bara är nåt kabelbrott, eller en kontakt som ramlat loss eller har dålig kontakt.
Inte så vanligt att tempgivare slutar fungera utan särskilda skäl.
Det kan ju förstås vara så att den är dåligt kapslad och att vatten trängt in och orsakat korrosion, och då är det inte mycket att göra, men det kan ju vara värt att göra en koll innan du beställer nåt i alla fall.
I vart fall om givaren kostar en ansenlig slant.

Tack! Jag gör det under dagen. Jag har kollat och det ser fräscht ut och kontakterna sitter där dom sitter, däremot ser givaren lite sliten ut men den sitter ju i väder och vind. Så jag tänkte väl mest göra det enkelt för mig och byta ut givaren om jag bara får tag i rätt. :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag