VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tips på renhållning i en plasttunna  (läst 3672 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stryk

Tips på renhållning i en plasttunna
« skrivet: juli 24, 2014, 18:41:41:41 »
Tjena
Här kommer en till nybörjare med "dumma" frågor  ;)
Har gått igenom forumet med tycker mig inte fått någon bra kläm på hur en badtunna ska hållas ren.

Jag har precis ställt plasttunnan med vedkamin på plats och provbadade igårkväll. Grymt mysigt! 

MEN hur håller jag bäst rent i plasttunnan? Jag vill tömma den så sällan som möjligt men vill ändå ha en fräsch tunna att värma upp vid behov. Är det en utopi eller går det?

En till fråga: Hur gör man på vintern? Det är ju då det är som mysigast att bada varmt. Vattnet lär ju frysa i tunnan om det ligger kvar, right? Och om jag tömmer den på vintern så resulterar det väl i att jag får hockeyplan på gården (om det inte fryser i slangen vill säga)?

Snälla hjälp en novis.

Poolgiganten

Utloggad magnusbrodin

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Alstad (Trelleborg)
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tips på renhållning i en plasttunna
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2014, 07:25:57:57 »
Har också funderingar kring detta.  Har ett gammalt sandfilter från poolen som bara står och samlar damm men har för mig att jag läst någonstans att de inte tål de närmre 40 grader man har i tunnan. Någon som vet? Kan man använda det kan man klorera och köra samma vatten hela året skulle jag tro. Angående isbildningen så bör det undvikas med lock på baljan och om sandfilter går hela tiden och håller rörelse i vattnet samt kanske en frostvakt på 2-3 kw.
Magnus

noman

  • Gäst
noman
SV: Tips på renhållning i en plasttunna
« Svar #2 skrivet: september 08, 2014, 08:30:12:12 »
Sandfilter, Uv-lampa och tabletter som "har allt i sig" (klor, flockmedel m.m)
Sen är ni hemma.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan