CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck  (läst 58081 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #30 skrivet: augusti 20, 2009, 13:03:02:02 »
Å, wanegardh!
Det blir så supersnyggt ju!!!

Undrar vad det är för skimmer du köpt, det vore ju perfekt att slippa den runda "baljan" som följer med Intexen, det där är ju mycket smidigare!

Och, OM det nu funkar bra att göra extra hål i Intexens liner, då vågar man kanske göra ett separat automatiserat system med pump till solvärmen som jag drömmer om!!! Det vore ju underbart!

//A

Skimmern kommer ifrån Primastar

Ja, men! <antman>
Jag är ju nybörjare OCH teoretiker! Jag behöver lite mer guidning än så innan jag vågar sätta kniven i linern... <hmm> Please...  :-*

Har du bara skurit ut för skimmern och hålen för att montera ramen (tror det såg ut så på Primastars sida...)? Och så tätat då...
Du har inte förstärkt linern med något limmat på utsidan? Inte lagt nåt stadigt mot utsidan (typ plyfa, formplyfa?) för att få lite "tjocklek" och nåt att fästa i?
Sitter den verkligen bara i linern? Och är du inte rädd att en busig barnafot (eller för all del din egen) ska råka sparka till den så linern spricker...  :-\

//A

Poolgiganten

Utloggad wanegardh

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #31 skrivet: augusti 20, 2009, 13:09:01:01 »
Å, wanegardh!
Det blir så supersnyggt ju!!!

Undrar vad det är för skimmer du köpt, det vore ju perfekt att slippa den runda "baljan" som följer med Intexen, det där är ju mycket smidigare!

Och, OM det nu funkar bra att göra extra hål i Intexens liner, då vågar man kanske göra ett separat automatiserat system med pump till solvärmen som jag drömmer om!!! Det vore ju underbart!

//A

Skimmern kommer ifrån Primastar

Ja, men! <antman>
Jag är ju nybörjare OCH teoretiker! Jag behöver lite mer guidning än så innan jag vågar sätta kniven i linern... <hmm> Please...  :-*

Har du bara skurit ut för skimmern och hålen för att montera ramen (tror det såg ut så på Primastars sida...)? Och så tätat då...
Du har inte förstärkt linern med något limmat på utsidan? Inte lagt nåt stadigt mot utsidan (typ plyfa, formplyfa?) för att få lite "tjocklek" och nåt att fästa i?
Sitter den verkligen bara i linern? Och är du inte rädd att en busig barnafot (eller för all del din egen) ska råka sparka till den så linern spricker...  :-\

//A
Ja jag har bara skurit ut för den och satt dit den.
Titta på bilden som jag har lagt in.
Det sitter ju reglar bakom den.

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #32 skrivet: augusti 20, 2009, 13:59:24:24 »
Ja jag har bara skurit ut för den och satt dit den.
Titta på bilden som jag har lagt in.
Det sitter ju reglar bakom den.

Å, f'låt... Just den bilden hade jag missat.  :-\
Tusen tack för dina snabba svar, utan såna pionjärer som du skulle såna som jag bli utan pool...

//A

Utloggad Nick

  • Budgetpoolfreak
  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 20
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #33 skrivet: maj 18, 2010, 23:18:48:48 »
Ska till att beställa skimmer, men undrar nu hur det har fungerat för er när ni skurit in den.

Håller linern fortfarande, några läckor?

Eller andra problem?

Hoppas inte.

Ha de!!!!
Budgetpoolfreak. Intex rörpool med sandfilter och saltklorinator.

Utloggad Lillblomma

SV: Akut hjälp med intex inbyggnad i trädäck
« Svar #34 skrivet: juni 11, 2011, 21:45:37:37 »
Hej!
Jag undrar om det nu är flera som satt typ Primastars skimmer i Intexpooler?
Funkar det bra? Fortfarande?

//A

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag