CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: "Man får vad man betalar för"  (läst 19822 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JMpool

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #10 skrivet: juli 14, 2008, 00:22:28:28 »
Jag anser att du bör specificera din krititik map "problem med billighetspooler" o inte komma med en så generell kritik som du hittils har gjort i dina inlägg.

Vilka typer av problem åsyftar du?
Vad innebär begreppet "billighetspool" för dig, dvs var går brytpunkten?
Har du egna erfarenheter, dela gärna med dig av de i så fall eller var grundar sig kritiken på?

Alla som köper en pool har en viss budget avsatt för detta och för den budget man har avsatt så gäller det självklart att få så bra kvalite/service för de pengarna man investerar i en egen pool.

Utan dessa billighets alternativ så hade många aldrig haft chansen att prova på hur det är att ha en pool och därmed inte senare kunna ta steget till att kanske kosta på sig en dyrare pool alt poolutrustning.

Själv är jag nöjd ägare till en storpool från JoF (som du tidigare ratat i en tråd) o valde den firman delvis pga deras utmärkta service, hade rätt poolalternativ, samt att i min budget så rymdes det inte större/dyrare pooler. Jag är själv mycket medveten om vad jag har fått för mina investerade pengar och känner mig inte alls besviken/lurad på något vis av JoF. Man kan ju inte beställa en Micra o tro man skall få en stor Mercedes!

Alla pooler dyra som billiga råkar ut för problem, det är ungefär samma som som med dyra resp billiga bilar.

/ronson
Jag har inte tidigare uttalat  mig om/ratat JoF som du uttalar dig om!

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #11 skrivet: juli 14, 2008, 09:15:57:57 »
Gör min tolkning av det från detta inlägg...

Tyvärr är denna bransch av typen "Du får vad du betalar för"!

Ha det i åtanke vid framtida inköp, dvs göm Bauhaus och J & F fritid och liknande!!!!

Det går inte redigt att grunda kritiken på de inlägg map på problem som finns skrivet det blir inte riktigt sanningsenligt. Oftast vänder man sig till ett forum om man något problem o då syns det mycket mer i statistiken, men man har ingen aning om hur många som inte har problem för det är det ingen som skriver något om. Däremot så kan man få fram tendenser via inläggen.

Skulle man tex titta i vissa bilforum så skulle man inte vilja köpa bil efter det, det är ju bara problem.

Däremot så håller jag med dig om att information vad produkterna innerhåller, instruktioner, användningsmiljö. användningsområden etc skulle kunna bli mycket bättre hos alla leverantörer. Det finns enstaka personer hos respektive leverantör som kan teknik övriga pratar bara försäljning/administration.

Men frågan är ändå vad ett forum som detta kan göra mot leverantörer. Det bästa sättet är nog att fortsätta göra inlägg om det som är BRA o DÅLIGT! Det är väl både den bästa o sämsta reklamen ett företag kan få. Kanske också ett att de mer effektivare medlen som detta forum har.

Har du själv några ideer som hur detta forum skulle kunna användas för att göra vissa påtryckningar hos vissa leverantörer så ta gärna de först med Richard (via pm) som äger forumet så kan de senare delges oss o spinnas vidare på.

Eftersom du är ny i forument så jag får passa på att hälsar dig välkommen också :)

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #12 skrivet: juli 14, 2008, 09:21:05:05 »
Hej JMpool
glöm inte vad du skrev i denna ltråden
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3158.msg23905#msg23905
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Bearcat

  • Gäst
Bearcat
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #13 skrivet: juli 14, 2008, 11:17:19:19 »
Jaa.... Visst får man vad man betalar för! Men man kan få bra kvalitet för rimliga pengar också! Vi har bestället en ny bil till frugan och det blev ingen Mercedes eller BMW som tidigare utan en Hyundai av samma anledning! Vår "pool" med elparton kostade 990:- och ungarna är själaglada i den. Kanske blir det pool för sexsiffriga summor om några år men en ovanmarkleksak som prov är väl bra? Kanske vi fortätter med det?

Utloggad Notsoperfect

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborgstrakten
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #14 skrivet: juli 14, 2008, 19:43:19:19 »
Förstår dig helt, Bearcat...har själv köpt en ny Hyundai för ett och ett halvt år sedan... ;)
Dessutom startade vi med en 3 meters uppblåsbar "pool" för två år sedan, för att uppgradera förra året mer en 3,5 meters av samma typ....Allt för att se om man trivdes med en badbalja. :)
 Det gjorde vi så detta året köpte vi en 366/122 rund från Primastar. Det var den största pool vi fick plats med på vår lilla tomt. Pris?? Dyyyyrt.....från vår sida sett. 13k för poolen, 3,5k för tillbehör, grävning och trallvirke-en hel förmögenhet.. ::) Summasumarum...ca 35k...har inte vågat räkna ihop allt ännu. ;D Skulle man däremot lägga till alla timmar man hållt på med bygget skulle summan stiga oerhört :angel:
Kvalitén bra?? Tillräckligt bra för vår del..
Är vi nöjda?? Japp...

Utloggad Milkshaken

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #15 skrivet: juli 14, 2008, 21:36:16:16 »
Inte för att ta JMPool i försvar... Men jag vet flera som har över trettio år gamla Pahlén och Folkpool pooler... Oftast utan några större problem...
Hoppas att dom billigare klarar detta oxå....

Vad jag däremot tycker är synd... (fast det är ju fri marknad) Det är att eftersom flera har fått råd med pooler, av enklare, uppblåsbara, primitiva ställningar-sort mm... Så har också en rad lycksökare kommit upp vad gäller klorkem..... Många satser säljs ju till rena ockerpriser..... stackars nyblivna poolägare när dom betalar så mycket mer för klorkem än vad tex en återförsäljare för folkpool tar.... och oftast är det sämre kvalitet oxå på dessa grejer....

Detta var bara ett inlägg....

Så. kommentera  gärna...:)
 

Utloggad Stinaa

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #16 skrivet: juli 16, 2008, 18:54:14:14 »
har köpt en billighetspool från jula  :D bland annat för att vi inte kan gräva ner någon pool för vi har berg ca 15 cm ner i marken + för att se om det är något vi kommer använda innan vi kastar ut massa pengar på något sådant... <dontkn>

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #17 skrivet: augusti 01, 2008, 14:44:03:03 »
hej
har nu gjort ren trallen runt pool och hus
Jag tänkte när jag skulle inhandla tralltvättmedel att här kan  man inte handla något billigt medel för terassen var ju ändock inoljad 20 år bakåt i tiden nästan svart av gammal skit.
Åkte till färgaffären där de säljer Nordsjö:s prylar de ville ha 225 kr för 5 liter och jag har ju en stor terass så ja köpte 2 st till att börja med = 450 kr.
Åkte  hem och tänkte här skall det djävlar bli rent.
Tog en stor balja och en kvast la på rikligt outspätt lätt det verka i 15 min tog högtrycken och körde av och trot eller ej den var nästan lika skitig och väldigt fläckigt som tidigare besviken naturligvis.
När jag hade kört en hel dag brann det i högtryckaren rykte kraftigt.
Nästa dag åkte jag och bytte högtryckaren fick pengarna tillbaka eftersom det var garanti kvar.
Köpte en ny högtryckare dubbla priset förmodligen bättre.
På hemvägen stannade jag till vid ÖB de har ju färger och sånt så de kanske har tralltvättmedel också.
Hittade tralltvättmedel till 89 kr för 5 liter tog 2 nya dunkar =178 kr
Hem igen körde samma prossedur med trallen och hör och häpnad all skit släppte trallen var nästan som ny.
En läxa för mig som kostade 300 kr extra för att jag trodde att en billighetsaffär inte kan ha bra grejor alltså köp tralltvätt på ÖB O0
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad JMpool

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #18 skrivet: augusti 08, 2008, 23:13:18:18 »
Eftersom man tydligen ska vara försiktig med att tala om vad man tycker på detta forum (en del lyssnar ju inte vad man säger, utan har redan sin försvarstal klart!) så måste jag bara få säga: Uhiii vad härligt det är att bada i hyffsat varmt vatten när det regnar! Och regnar, kan man väl säga att det gör nu !?!?, eller är det bara kondens från någon annans pool som far i luften O0

Plask!

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #19 skrivet: augusti 08, 2008, 23:34:48:48 »
Hej!

Jag sticker ju ut hakan här på forumet och påstår att man " Får vad man betalar för" (Jag är helt oberoende, dvs inte sponsrad av någon säljare).

Är det fler som har samma erfarenheter som jag?
Man läser varje dag om folk som har problem med "billighetspooler".
Kanske är det dags för branschforumet att sätta ner foten och styra upp verksamheten!

Mvh
JM


Kära Läsare!

Sverige och svenskar är fantastiska! Så fort någon framför kritik så blir det hallabaloo och snack om orättvisa och lika rätt för alla och andra kommunistiska argument. Det jag vill framföra är en en kritik mot branschen, inte en kritik mot er som valt ett billigare allternativ, pga. ek. förutsättningar, begränsningar. Mitt inlägg är grundat på alla inlägg om problem som folk har som köpt "billighetspooler"!

Jag har ingen värstingpool, 90K från Folkpool, Jag tycker att leverantörerna ska deklarera om deras produkter är avsedda för svenska väderförhållanden osv.  Jag står på eran sida mot leverantörerna och är inte någon "finsnobb" som vill visa attityd. Så du som köpt en "Billig pool" var stolt över det men ställ krav på din leverantör att din produkt uppfyller dina krav på kvalitet.

Mvh
JMPool
Eftersom man tydligen ska vara försiktig med att tala om vad man tycker på detta forum (en del lyssnar ju inte vad man säger, utan har redan sin försvarstal klart!) så måste jag bara få säga: Uhiii vad härligt det är att bada i hyffsat varmt vatten när det regnar! Och regnar, kan man väl säga att det gör nu !?!?, eller är det bara kondens från någon annans pool som far i luften O0

Plask!
hej jmpool
förväntar du dig svar på dina ogrundade inlägg?
Mig veterligen har Folkpool ingen storlek på 90 k vad du menar med detta.
Det verkar ju som du vill skapa debatt men det gör du nog inte på ditt nuvarande sätt.
Visa bilderna på din pool och kom med vettiga argument.
//carlos <sol>
« Senast ändrad: augusti 09, 2008, 18:44:20:20 av Carlos de sol »
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag