CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolen beställd... nu behövs täckning...  (läst 3417 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Poolen beställd... nu behövs täckning...
« skrivet: februari 12, 2010, 10:58:05:05 »
Hej,
nu så var poolen äntligen beställd. Det blev en åtta (3,5x5,4x1,50) från Rubinpool till slut med värmepump THP55 och dubbla lampor.

Vi tänkte först skaffa pool-tak men konstaterade att utsikten blir "förstörd" med ett pooltak på nära 1,5 meter högt (Klasik B) och de låga varianterna drar iväg så fruktansvärt i pris.

Jag har tittat på Royaltec från Poolkungen. Jag tycker det verkar rätt vettigt och "enkelt" samt att det med "vinterpaket" också kan tjänstgöra som vintertäckning. Har någon erfarenhet av det och kan säga om det är ett bra köp eller om det finns bättre likande täckningar?

Skenor eller inte spelar inte så stor roll, huvudsaken är att det ska vara säkert (för barn och djur) och enkelt att manövrera och gärna med motor då. Förslag?

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolen beställd... nu behövs täckning...
« Svar #1 skrivet: februari 12, 2010, 18:02:01:01 »
Grattis till poolen!! O0
Något att se fram emot i denna kalla vinter.

Tycker skyddet ser väldigt bra ut, men vintertäckning? <hmm>
Var i Sverige bor du? Tycker att stängerna ser lite klena ut om det ska bära upp mycket snö.
Kolla med dem hur stor snömängd det stoppar för.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolen beställd... nu behövs täckning...
« Svar #2 skrivet: februari 12, 2010, 18:35:54:54 »
Bor i Stockholm... Enligt Poolkungen så ska man när man "vintertäcker" först tömma systemet och sen plugga skimmer och fylla upp poolen igen. På det sättet kan täckningen "lägga" sig på vattnet om det blir mycket snö.
Jag har även mailat ett par andra leverantörer som har liknande lösningar så får vi se vad de säger...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad PoolCool

SV: Poolen beställd... nu behövs täckning...
« Svar #3 skrivet: februari 14, 2010, 10:38:27:27 »
Prova poolstore i Täby. Har köpt en pool av poolkungen, men valde aktivt täckning http://www.walter.fr/en/pdf/WALU_POOL_GB.pdf Evolution som poolstore levererar.
Den kan väljas transparant vilket är mer långsiktigt beständigt än det blå, dessutom ger det coola effekter när poolljuset lyser igenom. Barnsäkert, kan vevas på och av av en person, och dessutom lyftas bort så man slipper rullen vid poolen.
Jag köpte även vintertäckning a la metallprofiler på poolstore till min pool. Det krävs 14 cm höjd på profilen här i Stockholm. Och det tackar man för denna vinter då det ligger flera 100 kilo snö på poolen.
Om någon sagt till dig att Royaltech klarar det snötrycket är han/hon fel ute.

Poolstore är dessutom bra rörande andra poolgrejer, och kunniga. Man kan också deala lite med dem om priser.

Lycka till
Poolkungen 8*4 carrara, plus halvcirkel-trappa, allt i rostfritt, Nature 2 klorinator, bergvärmeväxlare. 100 kvadrat Ädelträ Ipé.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag