Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygga eget pooltak/poolskydd  (läst 4987 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swefredrik

Bygga eget pooltak/poolskydd
« skrivet: december 16, 2017, 08:44:16:16 »
Hej,
Håller som bäst på med layouten av pool på tomten och har idagsläget endast några offerter att gå på. Många talar ju för pooltak men vi har svårt att bestämma oss. Pooltak tar mycket plats, stör intrycket och kostar en bra slant. Automatiskt överdrag som ligger i poolen tycker jag är snyggast men nästan lika dyrt och tar nästan 1m av poolens längd...

Så frågan, är det någon här som gett sig på att bygga eget poolskydd/tak typ de som ser ut som en altan/trätrall när de är skjutna över poolen ? http://www.koertge-metallbau.de/de/leistungen/poolabdeckung.html

Efter schakt kommer vi få en höjdskillnad mellan överkant pool och tomten på ca 400 mm och jag fick en tanke att man skulle kunna göra ett garage åt taket där man skjuter in det när det inte används...

Förslag/råd/bilder mottages med öppna armar!

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Bygga eget pooltak/poolskydd
« Svar #1 skrivet: december 16, 2017, 09:30:56:56 »
Vi har ett lågt pooltak som fungerar ganska bra. Jag tror dock att en bättre och billigare lösning är ett fast tak som man konstruerar och bygger själv. Vi badar oftast under taket. Vattentemperaturen är 32-33 grader och då håller luften under taket samma temperatur om man inte släpper ut värmen. En riktigt varm och solig sommardag skjuter vi ifrån en taksektion så att det blir ca 2 meters öppning. Det hände en gång den senaste sommaren. En skjutlucka mot solen skulle fylla det behovet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan