Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Termatec Neo, Aluna Atlanta eller Nova Comfort  (läst 2244 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pooldanne

Termatec Neo, Aluna Atlanta eller Nova Comfort
« skrivet: augusti 16, 2017, 14:36:29:29 »
Hej!
Håller på att kolla lite vilket pooltak man ska välja, har tyvärr ingen möjlighet att åka ut och kika allt för mycket. Min far har ett Termatec som är ca 10 år gammalt och har klarat sig riktigt bra och är fortfarande väldigt fint och känns som bra kvalitet.
Har även kikat lite på ett Aluna Atlanta som ser väldigt bra ut på bilderna iaf =)
Men eftersom det är ganska mycket extrapengar mot vad ett Nova Comfort kostar (ca 40-60' mer) så undrar jag om det är såpass stor skillnad på taken? Har aldrig sett ett Nova Comfort i verkligheten.
Har tänkt mig klarglas(plast) i taket samt att få det färdigmonterat.

Med vänlig hälsning,
Daniel

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Termatec Neo, Aluna Atlanta eller Nova Comfort
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2017, 20:16:38:38 »
Jag skrev om mina erfarenheter av Atlanta här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10180.0;all

Jag har aldrig sett Nova Comfort i verkligheten. En nackdel med Atlanta och andra tak som jag har sett är att det inte blir tätt mellan sektionerna nere mot rälsen. Björkfrön är hopplösa på att leta sig in i minsta springa. Vänd därför taket med den största sektionen mot den huvudsakliga vindriktningen (ofta sydväst, se hos smhi om osäker). Förhoppningsvis har taken förbättras sedan vi handlade?

Klar plast isolerar mycket sämre än kanalplast. Takets insida är oftast täckt av kondens så nyttan med klar plast är nog väldigt begränsad. Vissa har kombinerat klar plast i gavlar med kanalplast uppåt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan