CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fundering kring vintertäckning med presening  (läst 7714 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gotlandspool

SV: Fundering kring vintertäckning med presening
« Svar #10 skrivet: augusti 14, 2017, 22:42:39:39 »
Syftet med vintertäckning (oavsett presenning eller plåtar) för min del är att jag inte vill ha nederbörd i poolen, ska sänka nivån till en bit under inlopp och vill ha det så över vintern. Andra syften är säkerhetsaspekten och att jag slipper massa skit i poolen.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fundering kring vintertäckning med presening
« Svar #11 skrivet: augusti 15, 2017, 10:08:23:23 »
Vi sänker inte nivån alls i vår pool stoppar bara petflaskor i skimmern och en bit armaflex i inloppen så att de inte sprängs av isen.
Våra PEM-slangar tål att frysa, men har man den där böjliga PVC-slangen skall man nog inte låta det frysa i dem.
Visst, vi får håva upp lite löv på våren, men det är klart hanterbart för oss i alla fall.
2 dammsugningar så brukar det vara fint i poolen sen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad aromata

SV: Fundering kring vintertäckning med presening
« Svar #12 skrivet: augusti 15, 2017, 12:05:25:25 »
Vi sänker inte nivån alls i vår pool stoppar bara petflaskor i skimmern och en bit armaflex i inloppen så att de inte sprängs av isen.
Våra PEM-slangar tål att frysa, men har man den där böjliga PVC-slangen skall man nog inte låta det frysa i dem.
Visst, vi får håva upp lite löv på våren, men det är klart hanterbart för oss i alla fall.
2 dammsugningar så brukar det vara fint i poolen sen.
Jag gör exakt likadant. Och en flytande mörk presenning över vattenytan. Jah har fått lite mörka fläckar av löv och annat som ändå hamnar i poolen men jag sköter inte den städningen perfekt.
Jag har skimmer i rostfritt. Har du det också? Har kanske viss betydelse ...

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fundering kring vintertäckning med presening
« Svar #13 skrivet: augusti 16, 2017, 08:08:07:07 »
Skimmer av plast.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag