VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ventilation  (läst 3344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ChristianB

Ventilation
« skrivet: december 09, 2009, 10:35:51:51 »
Hej, har planer på att bygga om min murade pool till inomhuspool i anslutning med villan och garaget byggritningarna e så gott som färdiga. Sitter nu här och funderar på ventilationen man vill ju inte bara pumpa ut all varmluft vill ha nån typ av värmeåtervinning. Pratade med nibe om min frånluftsvärmepump men den skulle inte hålla pga av kloret. Hur har ni som har byggt inomhuspool löst eran ventilation?  Ska gjuta platta mark med golvärme runt poolen 300mm isoleringvet ej vad jag ska ha för golv än. Ni som har klinkers runt poolen blir inte det halt?  mvh Christian

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Ventilation
« Svar #1 skrivet: december 09, 2009, 23:48:25:25 »
Vi har ventilation med en värmeväxlare som värmer tilluften med hjälp av frånluften. Det fungerar bra numera när vi täcker över poolen när vi inte använder den. De första månaderna som vi hade poolen så hade vi den öppen jämnt men då gick det dels åt mycket mera el, dels fick vi en massa kondens/fukt att ta hand om. Numera är det inga sådana problem alls och avfuktarna behöver bara vara på vid bad och en stund efter att vi badat färdigt. Ventilationen har två lägen, ett med lite luft när vi inte badar och sedan ett med full fart när poolen används.

Vi har klinker runt poolen men en särskild halkskyddad sort med liksom lite sandkorn i ytan. Det fungerar jättebra och upplevs inte som halt, plus att det ku är tåligt mot det mesta.

Utloggad ChristianB

SV: Ventilation
« Svar #2 skrivet: december 10, 2009, 20:29:14:14 »
Tack för svaret, nu ska jag börja leta vettig värmeväxlare till vettigt pris. mvh Christian

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan