VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vårt projekt  (läst 21890 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Vårt projekt
« skrivet: februari 24, 2007, 22:58:11:11 »
Efter lite påtryckningar :) så kommer här lite bilder från vårt projekt. Har tyvärr väldigt klent med bilder så ta det för vad det är. Har ingen enda bild på det tekniska, det får bli när saker och ting kommer på plats igen när kung bore lämnat Skåne.



Här börjar förberedelser, parkeringen skall bli poolområde.



Vi ritar på asfalten och drömmer om framtiden



Det nya planket på plats som skall inhägna poolområdet, detta blir det soligaste hörnet.



Grävning pågår, att ett litet dike för rören skulle uppta hela gräsmattan var en liten överaskning.



Gropen börjar bli klar. Dräneringen är  på väg sen skall det grusas och paddas.



Jag bygger landgång inför premiärplumset den 15 juni exakt en månad efter grävningen som alltså gjordes den 15:e maj. Förstår att ni beundrar det snygga planket mot gata i bakgrunden  :-X. Det var och är fortfarande bra att snabbt kunna öppna för att kunna släppa in t.ex. en lastbil.



De två äldsta barnen dyker samtidigt från trappan i premiärplumset  ;D



Hela katastrofområdet sett lite från ovan..:)



Nu börjar det likna något, i början av Juli, varmt i vatten och luft. Semester har börjat och trädäcket är på G.  8)



I augusti var det härligt att bada i med ljus i poolen i mörkret.



Mera kvällsdopp  O0



Kvällsmörkret döljer det pågående arbetet och får det hela att se ganska OK ut om jag får säga det själv.... O0



Så nu har jag gjort en ansträngning även om jag inte har bilder som ger poolen rättvisa.
Återkommer med mera och förhoppningsvis bättre bilder när plåten åkt av.

Ha de bäst

/ Hosuedad
« Senast ändrad: juli 18, 2010, 16:00:52:52 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Vårt projekt
« Svar #1 skrivet: februari 25, 2007, 06:34:35:35 »
Housedad, Ser mycket välgjort ut. Gillar skarpt att du har placerat trappan på långsidan. Det  gör poolen lite mindre fyrkantig.

Hur gjorde du med rören från poolen till maskinrummet? Kulvert? Isolering?

Ser fram emot teknikbilderna  :)

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #2 skrivet: februari 25, 2007, 09:10:58:58 »
Hej,

Nicke, rören till maskinrummet är korta och negrävda för hand. Du skymtar filter etc vid planket på ngn bild. Krondiket in till huset är för avlopp och vatten (varmt och kallt). Det skall ju bli frigga med bastu vad det lider. Avlopp och kallvatten ligger "rakt" av i marken. Varmvattnet är plusprisolrör som dragits in i ett gult kabelrör som skydd. Det blev halva priset mot färdig kulvert :)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vårt projekt
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2007, 11:26:37:37 »
 O0 Godt igang, er det mange som titter igjenom fra gatan? Blir topp å jobbe med badepauser i vår sommer. Følg på med bilder  ;)

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #4 skrivet: februari 25, 2007, 12:25:22:22 »
Hej,

Det är lite nyfikna från gatan ibland. Huset därborta är däremot inget konstigt vad gäller insyn. Det är sjukhus och den avdelning som ligger där är för synskadade  8)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad cast

SV: Vårt projekt
« Svar #5 skrivet: februari 25, 2007, 13:25:12:12 »
Vilken snygg pool ni har! Jag läste att det var AquaGripp som byggde den. Vad fick du betala för poolen och även montage?

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #6 skrivet: maj 01, 2007, 21:47:40:40 »
Vårstart idag,

Efter en bra stund med håv och dammsugare så är poolen igång. 8 ynka grader, hoppas på solens underverk i veckan. Förvånansvärt
lite skit som letat sig in under plåtarna. Vatten med klart och fint med OK PH men naturligtvis inget klor.

Hittade ett par döda möss på botten, ganska vanligt antar jag men de lämnar fläckar efter sig. Har ngn en bra metod så hör av er, dammsugning
och gnuggande med borsten ville inte riktigt. Man kanske kan dyka med lite vattenlinje gel när tempen tillåter.

Med risk för att bli tjatig i diverse trådar så är det pågående projektet att ansluta en VP från Gullberg & Jansson, idag stötte jag på patrull.
Vad är in och utgående anslutning, ett riktigt dilemma. Hoppas det löser sig så blir det start av VP på lördag.

Cast: Först ursäkta att jag inte svarat, och tack för komplimangen. Delar gärna med mig av kostanden men inte via nätet, skicka mig ett mail via
forumet och ge mig ett telefonnummer eller så så kan vi snacka om vad det har kostat.

Vintern rasat ut ....

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #7 skrivet: maj 05, 2007, 23:25:50:50 »
Hej,
Lite bilder från idag. Mest fokus på tekniken Bidda, vårt projekt är tekniksvagt i jämförelse med många
andra men det funkar fint för oss. Det skall göras en riktig el-installation i pumphuset, sen börjar det bli klart.

Först den nyinstallerade VPn, med korsade anslutningar tack vare oenighet mellan anvisningar och verklighet kring in och utlopp. Kanske inte så snyggt med det funkar.





Sen pumphusets insida med de ventiler etc som jag beskrev i tråden om pump-strul.
Hoppas min beskrivning blir mer begriplig med dessa bilder.







Till sist själva poolen i dagens härliga solsken !!





/ Housedad
« Senast ändrad: juli 18, 2010, 15:56:22:22 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vårt projekt
« Svar #8 skrivet: maj 05, 2007, 23:52:19:19 »
 O0 lekker den VP'n
Blir garantert badekos rundt den poolen  8)
Skal dere ha sikkerhetstrekk eller er det høyt gjerde rundt hele?

Utloggad Poolnicke

SV: Vårt projekt
« Svar #9 skrivet: maj 06, 2007, 08:28:31:31 »
Tekniksvagt??? Den värmepumpen och rörsinstallation placerar dig högt upp på listan Housedad! Hur har du gjort med spillvattnet från värmepumpen?

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan