VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?  (läst 2071 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredde-Gbg

Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?
« skrivet: september 16, 2017, 11:20:55:55 »
Pga veck i botten, skit under linern mm så blir det totaltömmning och demontage av linern.. Det är garantiärende som leverantören nu säger sig ta. Dom säger också att det inte är några bekymmer att få det bra trots all håltagning. Jag är inte lika säker, det är mycket som skall matcha, framför allt då vi har helgaveltrappa.

Så jag försöker få en bild över mina alternativ, i första hand ekonomiska aspekter. Kikar både på fabrikssvetsat men föredrar naturligtvis platssvetsat. Nån som har några tips? För platssvetsat är det Göteborg.

Poolgiganten

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?
« Svar #1 skrivet: september 16, 2017, 22:01:02:02 »
Pga veck i botten, skit under linern mm så blir det totaltömmning och demontage av linern.. Det är garantiärende som leverantören nu säger sig ta. Dom säger också att det inte är några bekymmer att få det bra trots all håltagning. Jag är inte lika säker, det är mycket som skall matcha, framför allt då vi har helgaveltrappa.

Så jag försöker få en bild över mina alternativ, i första hand ekonomiska aspekter. Kikar både på fabrikssvetsat men föredrar naturligtvis platssvetsat. Nån som har några tips? För platssvetsat är det Göteborg.

Vi och alla andra poolbutiker runtom i landet som är återförsäljare åt Gullberg & Jansson kan hjälpa dig med att få fram en fabrikssvetsad liner anpassad efter gaveltrappa då det numera ingår i G&J's sortiment.

Känner tyvärr ingen platssvetsare i Göteborg, men kolla med lokal Folkpool butik.

//Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?
« Svar #2 skrivet: september 17, 2017, 12:14:55:55 »
Vi och alla andra poolbutiker runtom i landet som är återförsäljare åt Gullberg & Jansson kan hjälpa dig med att få fram en fabrikssvetsad liner anpassad efter gaveltrappa då det numera ingår i G&J's sortiment.

Känner tyvärr ingen platssvetsare i Göteborg, men kolla med lokal Folkpool butik.

//Martin

Var tillverkas fabrikssvetsat? Är det svetsat i sverige eller importeras det färdigsvetsat?

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?
« Svar #3 skrivet: september 17, 2017, 19:16:52:52 »
Var tillverkas fabrikssvetsat? Är det svetsat i sverige eller importeras det färdigsvetsat?

Jag är inte säker nu,men tror att G&J använder en fabrik i Frankrike, som då svetsar en liner på beställning efter de mått som man anger på trappan.


//Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad MathiasS

SV: Linerleverantörer, både fabriksvetsat och platssvetsat?
« Svar #4 skrivet: september 17, 2017, 20:50:53:53 »
Min liner är svetsad här:

http://pdkprodukter.se/
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan