CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.  (läst 11061 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Holmen

Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« skrivet: juli 03, 2008, 23:07:59:59 »
Jag monterade en J&F storpool i början på sommaren och vi badar för fullt för tillfället, helt underbart med pool. Jag har dock ett par saker jag vill åtgärda nästa vår, t.ex. räta upp ena poolsidan och byta sandvallen mot en skumgummilist från Tegespool. När jag ändå har linern av och poolen tömd så skulle jag även vilja hitta nåt sätt att få en helt slät botten. Jag har just nu 70 mm isolering med ca 10-15 cm stenmjöl på och slutligen en nålfiltsmatta. Även fast jag paddade som en galning så är botten som ett månlandskap.

Jag skulle vilja hitta någon tunn (ca 20-25mm) STENHÅRD cellplast, eller liknande mtrl att lägga i poolen. Jag har ringt runt bland byggvaruhusen men ingen verkar ha något som uppfyller mina krav.

Blev tipsad om att ta formplyfa i botten och limma nålfiltsmattan på plyfan, men det känns som att plyfan kommer ruttna ganska omgående.

Någon som har några tips?

Poolgiganten

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2008, 00:37:45:45 »
Skulle nog funka bra med mineritskivor, de lär ju inte mögla/ruttna ialf  O0

Finns t.ex. hos http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=3106

Funderar på att ha dessa (eller om någon vet om någon billigare variant) till mitt poolbygge..

Så mitt underlag skulle isf bli: markduk -> 10cm singel -> markduk -> 5cm byggmax cellplast -> mineritskivor -> betongmatta -> liner


 

Utloggad DNL

SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #2 skrivet: juli 19, 2008, 11:02:45:45 »
Jag kommer att lägga 50 mm Ecoprimskivor 200j under poolen, sen nålfiltmatta. Ecoprim är ganska dyrt (915 kr för paket med 8,32 kvm) men jag tror att de håller för punktbelastningen av fötter etc. Jag har provtryckt med handflatan, och billigare Cellplast klarade inte den punktbelastningen, det blev en grop.
http://www.paroc.se/channels/se/building+insulation/products/BI_product_traded.asp?catalog_name=BI_SE&category_name=07.01.%20Ecoprim&product_id=Ecoprim+200j
Ovanmarkspool J&F Droppen 27 kbm inbyggd med trädäck. Baquacil rening. Luftvärmepump Brilix THP-100, 29-30 grader under säsong. Värmdö.

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #3 skrivet: juli 19, 2008, 14:21:25:25 »
Har också skippat byggmax cellplasten och mineritskivorna, det blev för dyrt ~250:-/m2 till fömån för just ecoprim 200j ~110:-/m2, tror det blir helt ok som underlag. ecoprim har i mitt tycke en ganska stabil och hård yta till skilnad från andra liknande skivor som jag har "provtryckt"

Däremot var passformen sådär, man skulle nästan vilja spackla skarvarna.. Undra om det går och vad man isåfall skulle använda för spackel  <dontkn>

Utloggad drakbane

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Asmundtorp
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolare
    • Visa profil
SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #4 skrivet: augusti 02, 2008, 01:11:05:05 »
Dessa ska oxo vara hårda
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=10637

Ang passform så hade jag limmat med PL200, hade kanske funkat att spackla med de oxo.....
Nedgrävd ovanmarkare, Intex Rörpool, 366x610x122 cm, oval (57982)
2xVacuumrörs under inkoppling

Utloggad imtkjlu

  • Glad pool ägare...
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Värmdö
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #5 skrivet: augusti 08, 2008, 09:58:52:52 »
Tror ni verkligen formplyfa ruttnar så fort ?
Jag menar den där hårda bruna som man brukar ha som golv på tex släp.
Jag behöver oxo något hårt typ 1 cm tjockt att ha under nålfilt.
Har berg under så jag kan inte ha något tjockt.
Minerit verkar ju så dyrt.
Skall ha ca 40m2.
Kjelle
Pool: Lomart 15*30 (oval 9.22*4.50)
Uppvärmd med 18m2 solpaneler

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Tunn stenhård cellplast eller dylikt sökes.
« Svar #6 skrivet: augusti 08, 2008, 22:44:14:14 »
Ja det ruttnar, men det tar nog ett bra tag, har du bra dränering och ser till att det inte kommer i långvarig kontakt med vatten kanske det funkar..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag