Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool  (läst 4301 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad storbadarn

Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« skrivet: oktober 08, 2011, 16:22:41:41 »
Jag har tänkt på det där, minsta lilla insats man lägger ner på ett hus så stiger värdet.

Om jag lägger 500.000 på ett hus, 150.000 på en pool, jämför det med att jag
köper samma hus, med befintlig pool, nog kostar det mer än 650.000?

Vad tror ni? Det är säkert diskuterat här tidigare,
ska man köpa ett hus och sedan skaffa pool, eller ska man
kolla på de hus som redan har pool, om man låter bli att räkna med arbetet,
vad kan bli billigast? Hus med pool än egenbyggd pool?

Utbudet är bra mycket större om man väljer ett hus där man senare bygger pool.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2011, 17:14:25:25 »
Självklart stiger det mera för sådant som du gör själv. Du lägger ofta ned ganska mycket obetald tid i projektet, tid som dessutom inte är beskattad (inte än så länge i vart fall... ). Skulle du leja bort allt arbete både för planering, bygge, installationer m.m. så skulle det kanske gå mera jämnt ut.

Utloggad storbadarn

SV: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« Svar #2 skrivet: oktober 10, 2011, 03:01:52:52 »
Lejer man bort en stor del så kan det dra iväg, jag är inte särskilt händig,
jag kan lite av varje och behöver ofta stöd av andra om jag drar igång nått projekt.

Har man mycket kontakter löser sig saker och ting, men jag tror det blir lite vinst
och inte bara går jämt ut om man skaffar pool och sedan säljer huset t.ex.
men det drar snabbt iväg om man vill kosta på.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« Svar #3 skrivet: oktober 10, 2011, 20:38:38:38 »
Skall man själv hålla i hela bygget och göra en hel del själv så bör man ju dels vara lite händig, dels ha viss teknisk kunskap. Vissa jobb, typ elinstallation eller värmepumpsmontage om det handlar om enheter som skall vacuumsugas, får man ju inte heller göra själv om man inte har föreskriven behörighet. Sedan beror ju mycket på vad för slags pool det handlar om. Att sätta ihop ett trädgårdspool-kit ligger ju inte alls på samma nivå som att få en väl fungerande pool inomhus eller en större gjuten utomhuspool. Visst man kan läsa sig till mycket och sedan köpa till de tjänster som man inte behärskar och har man bara gott om tid så går det mesta att fixa, men man kan ju också få dyrköpta bakslag om man tänker fel i början av det hela. Fuktskador på huset kan ju t.ex. uppstå om en inomhuspool planeras felaktigt. Sedan varierar ju förutsättningarna i fråga om mark eller hus rätt mycket också. En del har besvärliga lägen som fodrar sprängningar och dräneringar, andra kan ganska enkelt gräva en stor grop och bygga där.

Utloggad Liemannen

SV: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« Svar #4 skrivet: oktober 11, 2011, 21:15:20:20 »
Med eller utan pool är fullständigt oväsentligt tycker jag. Finns mycket som är viktigare, först och främst läget, som är det enda du aldrig kan ändra på.
Vad som däremot är viktigt är om det öht är möjligt att bygga pool.

Utloggad TommyC

SV: Köpa hus med pool / Köpa hus och pool
« Svar #5 skrivet: oktober 11, 2011, 21:48:42:42 »
Ja, läget, läget och läget brukar ju mäklarna säga är de tre viktigaste faktorerna för priset och det stämmer nog.

Jag tror att det ofta finns en övertro på hur mycket renoveringar höjer värdet på fastigheter. I praktiken finns oftast ett tak på priset som bestäms av området. Att få ut mycket över snittpriset för området är väldigt osannolikt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan