VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ännu en värmepumpsfråga..  (läst 2214 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jemej

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Timmernabben
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Ännu en värmepumpsfråga..
« skrivet: juni 12, 2009, 14:44:02:02 »
Hej på er!!

Har en Miami-pool Kidney 4884 som jag nu har tänkt att investera i en värmepump till och frågan som lyder är vilken sort?  <dontkn>

Jag har tittat på Brilix THP12/120 alternativt InVest PP13 och prismässigt ligger dom ju ganska lika Brilix 19600:- och PP13 18125:-

Brilix verkar ju vara tystare (om dom nu mäter på samma sätt) 48dB mot
54dB för InVest pumpen.

Några andra förslag på likvärdiga pumpar?

Mvh Jimmy


Poolgiganten

Utloggad Pågen

SV: Ännu en värmepumpsfråga..
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2009, 16:17:53:53 »
48 mot 54 dB måste ju vara som natt och dag om det stämmer, det jag även skulle väga in är närheten till service, tillgång på reservdelar och framförallt om säljaren finns kvar om ett par år, internetbaserade företag utan fast adress har en tendens att vara billiga i det korta loppet...
Jag kommer själv att välja en Brilix när jag ska köpa min pump nästa vecka, den är inte billigast, den är kanske inte bäst men jag kan lasta in den i bilen och köra ner den till säljaren inom 20 minuter när/om den går sönder.
Du kanske har en säljare av invest i din närhet och då gäller det omvända för dig. Finns säkert ett antal märken till att välja på.
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad Jemej

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Timmernabben
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ännu en värmepumpsfråga..
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2009, 07:22:30:30 »
48 mot 54 dB måste ju vara som natt och dag om det stämmer, det jag även skulle väga in är närheten till service, tillgång på reservdelar och framförallt om säljaren finns kvar om ett par år, internetbaserade företag utan fast adress har en tendens att vara billiga i det korta loppet...
Jag kommer själv att välja en Brilix när jag ska köpa min pump nästa vecka, den är inte billigast, den är kanske inte bäst men jag kan lasta in den i bilen och köra ner den till säljaren inom 20 minuter när/om den går sönder.
Du kanske har en säljare av invest i din närhet och då gäller det omvända för dig. Finns säkert ett antal märken till att välja på.



Båda har jag hittat på nätet och Brilixen har en lokal ÅF (nyöppnad) här i krokarna men jag gissar att företaget på nätet kommer att finnas kvar längre då den nyöppnade butiken inte verkar vara så sugen på att sälja sina produkter  <hmm>. "Näthandlaren" har funnits sedan 95 så dom verkar ju hyffsat seriösa i alla fall.

Har oxå hittat Fairland PH 30 för 18,900:- som skulle kunna vara ett alternativ..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag