CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny värmepump från Jula.  (läst 7242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matez

SV: Ny värmepump från Jula.
« Svar #10 skrivet: juni 04, 2014, 09:18:55:55 »
Det tar sig uppåt i temp för dig, vänta till sommarvärmen kommer tillbaka, då går det ännu fortare. :)

Angående cirkulation nattetid så har jag provat detta, och jag tappar mer om cirkulation går än att vattnet står stilla. Visserligen ingen jätteskillnad, men efter läsning här på forumet och egen test så är väl ändå rekommendation att låta vattnet stå still under nattetid.
Glasfiberpool 4x8 meter
Luxlama LX09HP poolvärmepump

Poolgiganten

Utloggad Holton

SV: Ny värmepump från Jula.
« Svar #11 skrivet: juni 04, 2014, 19:46:29:29 »
Det är inte någon jättefara med lite för lite cirkulation, det beror ju liksom på hur mycket man badar också. Man märker om man renar för lite, då ökar man ju bara. Blir vattnet disigt så är det dags för flock och mer cirkulation.
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad jkbpower

SV: Ny värmepump från Jula.
« Svar #12 skrivet: juli 10, 2014, 16:46:40:40 »
Har nu kört pumpen ett tag och den funkar bra.
Skönt med 29grader när man ska ta ett kvällsdopp :-)
Vattnet har varit lite grumligt sedan start men det tror jag beror på att jag fick tag i 0,6-0,8mm sand till filtret istället för 0,4-0,6mm som jag har haft året innan.
Ska byta sand så får vi se men annar funkar det kanon.
/Jimmy

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag