VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Klorfritt vatten, inget aktivt syre.  (läst 2191 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Adder

Klorfritt vatten, inget aktivt syre.
« skrivet: juli 13, 2014, 23:59:45:45 »
Har nu under semestern köpt och byggt ihop en terrasspool/badtunna á 1700 liter.
Köpte Swin & Funs klorfria Combitabs.

La i tabsen i en dosflotör enl ansvningarna för uppstart och underhåll. pH ligger bra på 7,4.
Nu efter en vecka ser allt bra ut men stickorna för klorfritt vatten visar inget utslag för aktivt syre.

Har lagt i några extra tabs utan resultat. De stickor jag använt visar 0,3 på aktivt syre, har även testat strax efter jag lagt i tabsen och den har lösts upp utan någon skillnad.

Någon som har någon idé ?

Vad bör man göra ?

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Adder

SV: Klorfritt vatten, inget aktivt syre.
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2014, 21:06:04:04 »
Då jag fortfarande inte lyckats få något utslag på aktivt syre köpe jag klorfritt chockmedel. Hade lite mer än rekomenderat för uppstart/problem vatten kolla med två stickor. Ev efter ca 30 min och den andra efter ca 3h.
Fortfarande inget utslag.. Ingen som kan väcka ljus i denna problematik? Om de nu är de..

Utloggad JohanW

SV: Klorfritt vatten, inget aktivt syre.
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2014, 14:48:21:21 »
Aktivt syre ger endast utslag 1-2 timmar efter tillsättning. Tror inte jag kunnat mäta ens på bara tabs. Jag får bara utslag när jag mäter en timme efter en chockbehandling.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan