CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Torka spabadslock?  (läst 6246 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daljoo

Torka spabadslock?
« skrivet: augusti 27, 2014, 21:33:17:17 »
Har ett lock som är 3 år nu och det väger bly :) Om man öppnar fodralet och känner på frigoliten är den sjöblöt. Kan man inte förvara locket nånstans där det är väldigt varmt och försöka få vattnet att dunsta? Måste väl vara det som gör att locket blivit så tungt?

Poolgiganten

Utloggad Torino GT

SV: Torka spabadslock?
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2014, 12:06:25:25 »
Försökte torka mitt gamla lock, tog ur frigoliten och det fick stå i solen i ca två veckor men det var lika tungt som innan, men då hade jag redan köpt nytt lock.
Spa-badare med ett Hydropool 675

Utloggad kalle lkpg

SV: Torka spabadslock?
« Svar #2 skrivet: augusti 29, 2014, 07:03:17:17 »
Har haft mina frigolitskivor i ett pannrum sen i våras och visst har de lättat lite men de är fortfarande mycket tunga. Har köpt nytt lock. Verkar ta extremt lång tid att driva ut fukten.

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad magnusbrodin

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Alstad (Trelleborg)
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Torka spabadslock?
« Svar #3 skrivet: augusti 29, 2014, 13:47:07:07 »
Måste bara fråga då jag står i valet och kvalet mellan frigolitlock och lock av kanalplast om dessa lock ni byter ut efter några år är de som man ser för mellan fyra och sex tusen? Kanalplast verkar ju absolut vara ett mer prisvärt alternativ då. Är det någon som testat båda och har åsikter för/emot?
MVH Magnus

Utloggad Telekiter

SV: Torka spabadslock?
« Svar #4 skrivet: augusti 29, 2014, 15:03:44:44 »
Alltså, kanalplast har ju inte ett värmevärde som är en i närheten av frigolit. Vi pratar om en faktor 10 i skillnad.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag