CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Underlag samt lyftstroppar  (läst 1477 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Candela

Underlag samt lyftstroppar
« skrivet: juli 15, 2018, 23:59:23:23 »
Hej.

Ska till att placera ett spabad på ett underlag bestående av makadam 8-16 och isoleringskivor.

Min fråga är om utan måste vara spikrak när man kollar med ett vattpass eller kan det diffa en cm på 2 meter?

Tänkte även kolla om det är möjligt att lämna lyftstroppar under ett bad där bottenplattan är helt plan? Eller kommer det skapa problem/snedbelastning ?

Tacksam för svar.

Mvh

Poolgiganten

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Underlag samt lyftstroppar
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2018, 01:38:55:55 »
Lutar ytan under badet så kommer vattnet luta precis lika mycket i badet, så kan man leva med det så spelar det ingen större roll.

Stropparna hade jag helst tagit bort men om badet står på cellplast skulle jag tro att dom sjunker ner i plasten och badet står stabilt ändå.

Utloggad Candela

SV: Underlag samt lyftstroppar
« Svar #2 skrivet: juli 16, 2018, 09:10:45:45 »
Tack för svar.

Jag kanske formulerade mig felaktigt. Från hörn till och och sida till sida är det rakt men tittar jag under långpasset så ser man att det glipar om man trycker ner cellplasten, speciellt i mitten.

Varför jag undrar om man kan lämna stropparna är för att badet kommer vara nedsänkt i en altan.

Mvh

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag