CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mspa pool. Uppgradra plus frågor.  (läst 1325 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Robinn

Mspa pool. Uppgradra plus frågor.
« skrivet: juli 08, 2018, 11:35:23:23 »
Hej.
Vi har köpt ett Mspa super Castello m-114.
Jag fyller poolen med vanligt komunalt vatten och tillsätter en klortablett.
Efter någon vecka blir vattnet mjölkfärgat och ganska äckligt. Detta innebär vattenbyte var 2-3 vecka trots att jag klorerar med tabletterna som säljs med badet och en sån flytdoserare. Vi badar ganska sällan, ett par gånger hinner vi med innan det är dags för vattenbyte igen.


Jag funderar på om det är vattnet som felar eller om jag ska försöka montera en bättre pump och filter (sandfilter säljs ju lite varstans). Någon som har erfarenhet hur man kan montera ett annat filter? Pappfiltret är rätt värdelöst även om man byter det varje vecka.


Hur sköter man en pool? Hur gör man för att tömma den helt ( senaste gångerna har jag tippat upp den på högkant och försökt hälla ut de sista litrarna) Vilka kemikalier behövs egentligen?


All hjälp jag kan få för att lyckas göra familjen nöjd mottages, det är ju ändå 12k plus vatten och el jag lagt ut på badet nu. Skulle jag ha en fest och någon vill bada länns det surt att säga nej eftersom jag inte orkar byta vatten lm någon är sminkad eller råkar söla någonting.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag