VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?  (läst 3202 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad espo999

Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?
« skrivet: juni 04, 2018, 22:20:24:24 »
Jag har kompisar och släkt som har ute SPAn, så jag har badat runt en del och vet vad jag vill ha. Det jag är ute efter är 2st liggplatser, men även ok utformning för småbarnen i familjen då tanken är att badet ska ställas ner till 33grader på sommaren och fungera som bad denna tid.

Det jag hittat som matchar den utformning jag önskar är:
https://www.trademax.se/pool-spa/spabad/utespa/spabad-jupiter-94-jets-6-personer-p234317-v92231
https://svenskabad.se/spabad/vancouver/

Jupiter från trademax har provats flera gånger hos släkting. Fungerar mycket bra och gjort så i ett år, men det kanske havererar nu när garantierna löper ut ;-) Jag kan få detta för 45000kr på Trademax, tyvärr dock slut i lager och inte åter förens i mitten av juli.

Vancouver är ju betydligt dyrare, men verkar fortfarande vara Kina tillverkat. Något större, men marginellt. Lite längre garanti tid. Men nästan dubbla priset? Jag har svårt att se detta vara motiverat. Missar jag något som göra att Vancouver är värt att fundera på? Skulle det vara avsevärt mycket bättre, så vist skulle jag kunna ge 80000kr, men känns onödigt att betala detta pris om det inte är avservärt mycket bättre...



Poolgiganten

Utloggad addell

SV: Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2018, 13:12:03:03 »
Trademax har jag personligen väldigt dåliga erfarenheter vad det gäller reklamationer (möbler).

Allt går sönder förr eller senare, det går inte frångå tyvärr.

Personligen, om jag skulle köpa ett "kinaspa" skulle jag definitivt lägga mig i den lägre prisklassen då jag skulle räkna med att det gick sönder oftare och således ha en buffert till reparationer. Kan du meka själv är det svinbra, men behöver du ta dit en reparatör varje gång så kanske det lönar sig mer att gå på kvalité direkt. 
Ska du lägga 80k-ish så kan du lika gärna köpa ett spabad från en känd tillverkare som Viskan, Hydropool, Artesian mf.

Utloggad espo999

SV: Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2018, 23:10:13:13 »
Själv kan jag inte meka med SPA:t, men kommer finnas andra som säkerligen kan göra detta åt mig om det behövs.

Anledningen att gå på Trademax är att jag kan få ytterligare 15% rabatt där. SPA:t går ju även köpa via Stonefactory, men blir då 8000kr dyrare. Tveksamt om Trademax är så dåliga, så det är värt att betala massa mer pengar för att få beställa från annan leverantör?

Utloggad addell

SV: Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2018, 12:48:17:17 »
"Svenskabad.se" har jag tolkat det som att de har egna reparatörer vilket kan va en fördel. En polares polare bor i en större stad men har extremt svårt att hitta en reparatör som kan hjälpa honom med sitt spabad av okänd modell.
Enligt mig är noname-kines-prylar väldigt varierad kvalité överlag. Nu har jag ingen större inblick på just kinabad vad som är bra eller inte, men jag importerar stora partier från Kina på daglig basis så jag vet hur kineser jobbar.
Vad jag menar är att badet från Trademax kan vara avsevärt mycket lägre kvalité än "Svenskabad.se", men det kan också vara samma kvalité eller tvärtom. Kollar du runt i andra köprådstrådar så hittar du delade meningar. Vissa förespråkar enbart bad från kända varumärken och vissa säger att de är nöjda med sitt kinabad.
Något som det finns väldigt lite information om är folk som har 5+ år gamla kinesbad om de faktiskt fortfarande fungerar eller om de ligger på tippen.

Skulle jag själv köpt ett kinesbad hade jag fördjupat mig i hur ett spabad ska vara konstruerat och sedan på plats undersökt baden och jämfört.

Du säger ju att du har en polare som har badet från Trademax och du gillar det, så varför inte köra på det då? För badet kommer gå sönder oavsett vad du köper, och med ett kinesbad så är det nog mer som ett lotteri hur bra man klarar sig. Vill du har mer trygghet behöver du gå till de stora etablerade varumärkena.
« Senast ändrad: juni 08, 2018, 12:51:41:41 av addell »

Utloggad espo999

SV: Ute SPA ska beställas, men vilket av dessa?
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2018, 18:08:21:21 »
"Svenskabad.se" har jag tolkat det som att de har egna reparatörer vilket kan va en fördel. En polares polare bor i en större stad men har extremt svårt att hitta en reparatör som kan hjälpa honom med sitt spabad av okänd modell.
Enligt mig är noname-kines-prylar väldigt varierad kvalité överlag. Nu har jag ingen större inblick på just kinabad vad som är bra eller inte, men jag importerar stora partier från Kina på daglig basis så jag vet hur kineser jobbar.
Vad jag menar är att badet från Trademax kan vara avsevärt mycket lägre kvalité än "Svenskabad.se", men det kan också vara samma kvalité eller tvärtom. Kollar du runt i andra köprådstrådar så hittar du delade meningar. Vissa förespråkar enbart bad från kända varumärken och vissa säger att de är nöjda med sitt kinabad.
Något som det finns väldigt lite information om är folk som har 5+ år gamla kinesbad om de faktiskt fortfarande fungerar eller om de ligger på tippen.

Skulle jag själv köpt ett kinesbad hade jag fördjupat mig i hur ett spabad ska vara konstruerat och sedan på plats undersökt baden och jämfört.

Du säger ju att du har en polare som har badet från Trademax och du gillar det, så varför inte köra på det då? För badet kommer gå sönder oavsett vad du köper, och med ett kinesbad så är det nog mer som ett lotteri hur bra man klarar sig. Vill du har mer trygghet behöver du gå till de stora etablerade varumärkena.

"Svenskabad.se" har jag tolkat det som att de har egna reparatörer vilket kan va en fördel. En polares polare bor i en större stad men har extremt svårt att hitta en reparatör som kan hjälpa honom med sitt spabad av okänd modell.
Enligt mig är noname-kines-prylar väldigt varierad kvalité överlag. Nu har jag ingen större inblick på just kinabad vad som är bra eller inte, men jag importerar stora partier från Kina på daglig basis så jag vet hur kineser jobbar.
Vad jag menar är att badet från Trademax kan vara avsevärt mycket lägre kvalité än "Svenskabad.se", men det kan också vara samma kvalité eller tvärtom. Kollar du runt i andra köprådstrådar så hittar du delade meningar. Vissa förespråkar enbart bad från kända varumärken och vissa säger att de är nöjda med sitt kinabad.
Något som det finns väldigt lite information om är folk som har 5+ år gamla kinesbad om de faktiskt fortfarande fungerar eller om de ligger på tippen.

Skulle jag själv köpt ett kinesbad hade jag fördjupat mig i hur ett spabad ska vara konstruerat och sedan på plats undersökt baden och jämfört.

Du säger ju att du har en polare som har badet från Trademax och du gillar det, så varför inte köra på det då? För badet kommer gå sönder oavsett vad du köper, och med ett kinesbad så är det nog mer som ett lotteri hur bra man klarar sig. Vill du har mer trygghet behöver du gå till de stora etablerade varumärkena.

Planerat i lager nu ändrat till 180802, så lite segt att vänta.

Någon som vet om man kan köpa spa direkt från svenska badrumsinredning och om det finns utrymme att få ner priset. Varianten Vancouver är snarlikt Jupiter, något större. Pris hos återförsäljare är 79000kr. Jupiter skulle jag kunna få för 45000kr i augusti. Kan tänka mig att Vancouver skulle kunna va värt 59000kr, men möjligt att köpa direkt från badrumsinredning och få ner priset 20k... vad tror ni?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag