CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mspa M-051 Camaro felkod E2  (läst 5912 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henrik Lindbom

Mspa M-051 Camaro felkod E2
« skrivet: april 10, 2019, 08:02:15:15 »
Hej!

Jag ville se om någon här har råkat ut för det som har hänt mig nu.

Jag har ett Mspa Camaro M-051 som ger felkod E2 ca 3 sekunder efter att jag startat filterpumpen. Om jag däremot startar filterpumpen, startar värmaren och sedan trycker på filterpumpsknappen igen så går badet igång och står och värmer upp till inställd temperatur. När inställd temperatur är uppnådd så att värmaren stänger av kommer felkoden E2 igen, även om den har stått igång i 24 timmar.

När jag väl gjort proceduren filterpump på - värmare på - filterpump så går det inte att stänga av pumpen! Om jag trycker på filterknappen så kommer det bara ett "dubbelpip" men pumpen fortsätter att gå.

Stänger jag av värmaren manuellt och pumpen fortsätter att gå så kommer felkod E2 efter ett par sekunder. Även om värmaren stängs av så går det inte att stoppa filterpumpen.

Om jag håller in knappen för filterpumpen och sen drar ur kontakten till manöverpanelen så slocknar ju panelen men pumpen fortsätter att gå. När jag stoppar tillbaka kontakten så kommer felkod E2...

Kan det vara något relä som har fastnat? Går det att nollställa hela kontrollkortet? Kundservice vill ju såklart att jag ska byta ut huvudkortet men eftersom det här inte är mitt första bad från Mspa och jag har fått skicka tillbaka enheter 4 gånger innan så vet jag att det förmodligen kommer bli fel på detta bad igen även om jag byter kortet.

Tips på vad jag ska leta efter på kontrollkortet?

Detta dök upp efter att jag fick hjälp med vattenbyte medan jag var på jobbet och jag misstänker att poolen stod igång när vattnet tömdes ut så att felkoden löstes ut när vattennivån sjönk under MIN. Värmaren har ju i alla fall inte brunnit upp då den bevisligen klarar att värma vattnet till 38 grader när man väl får igång badet.

/Henrik
« Senast ändrad: april 10, 2019, 09:46:30:30 av Henrik Lindbom »

Poolgiganten

Erik_Hulten

  • Gäst
Erik_Hulten
SV: Mspa M-051 Camaro felkod E2
« Svar #1 skrivet: april 28, 2019, 18:04:41:41 »
Hej!
Har exakt samma problem, har du hittat nån lösning?
mvh /Erik

Vante

  • Gäst
Vante
SV: Mspa M-051 Camaro felkod E2
« Svar #2 skrivet: april 30, 2019, 21:46:34:34 »
Hitta en norsk sida

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag