CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Solpanel  (läst 3023 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mjogbg

Solpanel
« skrivet: juni 16, 2008, 05:10:51:51 »
Hej! jag är ny på forumet och även inom pool området :)
har köpt mig en ovanmarkspool CANARIAS 3,50 m Ø x 1,20 m djup från rubinpool,med sandfilter.

Nu funderar jag på vilken solpanel jag ska köpa och vilken storlek,finns ju många olika varianter.
Någon som kan ge mig ett tips vad jag ska köpa för någon? vill ha upp värmen så mycket det går med enbart solpanel.

rubinpool säljer två olika solpaneler en på 3,6 kvm Längd=3000 mm, bredd=1200 mm och en
Solfångare 5,4 kvm Längd=4500 mm, bredd=1200 mm.

någon som tror att den som är på 5,4 kvm räcker för min pool?

länk till solpanel :  http://www.rubinpool.se/produktinfo.php?id=298


Tacksam för hjälp
Mvh Magnus

« Senast ändrad: juni 16, 2008, 05:34:04:04 av mjogbg »
Nuvarande bygge Styroporpool 4x8. 3 m roman trappa från Poolkungen.

Tidigare byggt åttaformad pool 4,2x6.5 Poolkungen.

Poolgiganten

Utloggad Zaphod

SV: Solpanel
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2008, 23:54:48:48 »
Som newbe, får jag hälsa dig välkommen.
Här finns mycket smått och gott, även stort att hämta.

Utan att komma med specifika märken bör en solpanel vara minst 50% av ytan på din pool, för att vara tillräcklig.

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Newb

SV: Solpanel
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2008, 09:11:44:44 »
Hejsan!

Jag har inhandlat ex samma pool, jag köpte el Ninio sol fångare kosta en 1000., Nu har vi ju inte haft fler än ca 2 dagar i rad som de varit soligt nästan hela dagen (stockholm) och de varit ca 25 grader i luften, men nu ligger min pool på ca 22 grader konstant på morgonen, men de dagar jag prata om med lite sooooollll så går den upp till 27 grader på några timmar. Tror nog att man skulle kunna pressa den lite till om de är varmt i några dagar till..

Annars är jag nöjd med poolen, dock har jag lite mer att säga om leverantören. Ska lägga upp lite bilder när hela bygget är klart.

Mvh Harald

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag