CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Så har man blivit med pooltak  (läst 21125 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Octavia

Så har man blivit med pooltak
« skrivet: april 27, 2010, 14:26:26:26 »
Känner mig ganska nöjd med denna investering....temperaturen redan uppe på 20grader i poolen. O0

Poolgiganten

Utloggad Daphne

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #1 skrivet: april 27, 2010, 16:50:17:17 »
Och du kommer bara att bli mer och mer nöjd... :D
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad Maggan Puh

  • Pool sen 1991
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Roslagen
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Ur fotlig synvinkel...
    • Visa profil
    • Ur fotlig synvinkel
SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2010, 14:25:27:27 »
Grattis! <sol>

Är du fortfarande lika nöjd? Berätta lite hur det gått sen det blev klart! Vad är det för sort, märke osv?
Är nyfiken då jag precis beställt ett pooltak, men får tåla mig till juli innan det levereras! 
Föredrar hav och varma pooler i Thailand men tröstar mig hemma i kidneyform 5,30 x 9 m från Miami Pool.
Stoppar inte ner kroppen om det inte är över 28 grader i vattnet och minst 20 i luften!
Har numera pooltak från Svenska Poolfabriken som levererade i sept-10. Nu ska det kunnas badas i både regn, rusk och stormväder - om allt funkar!
Uppvärming sedan 2009 med en luftvärmepump från Gullberg&Jansson på 13,8 kW

Utloggad Octavia

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2010, 14:08:49:49 »
Är mer än nöjd!!!

Utloggad uller

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #4 skrivet: juni 01, 2010, 14:11:50:50 »
Vad är det för storlek på pooltaket? Kostnad?
Vi ska bygga en gardenpool men med samma form som octavian och jag har redan som tanke på att investera i ett pooltak dels för att spara värmeförluster och dels för att det inte blir lika smutsigt i vattnet.

Betätta allt, Var det svårt att montera?

Utloggad Octavia

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #5 skrivet: juni 01, 2010, 14:28:35:35 »
Taket är ett Klassik Exellence C, c:a 10,5 x 5,5. Poolen är 8,1 x 4,1.
Köpte taket av Poolnet då dom var billigast samt hade en mässrabatt på 10% när jag beställde. Jag gav 77000:- inkl frakt 40 mil.

Monteringen lejde jag bort till kunniga polacker....men det tog dom 2-3 dagar att montera taket...

Klart värt investeringen. Temperaturen har inte varit under 26 grader på flera veckor, och dammsugaren har aldrig fått vila så mycket som nu!! Fördelen med sektioner är ju att om det är blåsigt ute behöver man ju inte dra undan hela taket utan bara en bit om man vill....

Utloggad uller

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #6 skrivet: juni 01, 2010, 19:59:13:13 »
Vår pool kommer att bli 3,6x 5,1 vilket innebär att vi antaglien behöver storleken 4x8 m.
Är bra sugen på något liknande men det får nog ligga i budgeten för nästa år. I årets budget är det pool och altan som gäller

Utloggad maria1234

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #7 skrivet: juni 01, 2010, 20:25:36:36 »
Hej,

Har fått en offert på Klassik Excellence C från Pool & Spa Butiken i Lund på 74.950 kr idag, var inne på Poolnet hemsida och kollade först, tyckte det var lite dyrt och kollade vidare, lite sparade pengar är alltid bra.

Ringde dem och de kan leverera direkt till din dörr med Schenkers med avisering inom 3 dagar, låter bra tycker jag. Plus att de kan uppge referenspersoner.Ringde och pratade med en kund till dem, var mycket nöjda med leveransen, kvaliteten på pooltaket och servicen från butiken, har telefonsupport alla dagar i veckan med snabba svar, det tar vi.
 
Mvh
Maria
« Senast ändrad: juni 01, 2010, 20:35:47:47 av maria1234 »

Utloggad Octavia

SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #8 skrivet: juni 02, 2010, 10:38:25:25 »
Lycka till Maria!!

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Så har man blivit med pooltak
« Svar #9 skrivet: juni 22, 2010, 20:22:17:17 »
Ni som har excellence-taket, har ni problem med att klarglaset inte blir klart efter ett tag?
Kan tänka mig att en sådan liggande klar yta fastnar det rätt mycket pollen osv på?
Vi står i valet och kvalet mellan Klasik C och Excellence.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag