VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nybliven poolägare  (läst 819 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nilhammer

Nybliven poolägare
« skrivet: maj 03, 2019, 13:34:59:59 »
Nybliven poolägare till en Folkpool 3,5 x 6,5m med massor av frågor och funderingar.
Jag värmer upp poolen med hjälp av en värmepump, har nu 27 grader i poolen, i natt hade vi -1 grad och vecka som kommer ser ut att bli kall, blåsig och regnig, dvs verkligen inget badväder, hur gör ni när ni ser en sån här prognos, drar ni ner poolen till 18-20 grader eller låter ni den få tugga på 27-30 grader trotts kallgrader och dåligt väder?
//Nilhammer

Poolgiganten

Utloggad Thermopool

SV: Nybliven poolägare
« Svar #1 skrivet: maj 03, 2019, 14:15:59:59 »
Jag har inte satt igång värmepumpen än, tycker det är för tidigt men det beror naturligtvis på var i landet man bor.
När värmepumpen är igång så kör jag den på samma temperatur hela tiden oavsett väder.
Åker man bort en längre stund så kan man dra ner den lite men det kan ta flera dagar att få upp temperaturen igen..

Utloggad Nilhammer

SV: Nybliven poolägare
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2019, 14:58:56:56 »
Kanske är lite tidigt men vad gör men inte för ivriga barn, tack för ditt svar @thermopool

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag