CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Luxlama lx5h problem hjälp  (läst 5999 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbbo70

Luxlama lx5h problem hjälp
« skrivet: maj 24, 2015, 19:45:28:28 »
hej jag har en
Luxlama lx5h som startar går ca 30sec sen startar kompressorn i den och går i ca 30sec
sen sängs kompressorn av och bara fläkten går och den gula lampan jämte displayen börjar blinka
denna lampan  lyser med ett fast sken när maskinen går vad är fel

han det vara att jag har för högt flöde på vattnet ?? jag har inte fått min bypass ventil ännu

jag har försökt hitta en bruksanvisning men det som finns att ladda ner är inte mycket att hänga i granen
är det någon som har en engelsk mer utförlig brux så skulle jag uppskatta en länk eller dyigt

Med vänlig hälsning
fredde


Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2015, 20:05:38:38 »
Jag vet ingenting om det aktuella märket men för högt flöde borde inte ge några sådana problem. Det låter ju i stället som om det inte fanns något flöde så att maskinen inte kan bli av med värmen, alternativt något problem i kylmediekretsen, t.ex. så att kompressorn laddar upp ett högre tryck än tillåtet.

Utloggad tbbo70

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2015, 20:53:21:21 »
har nu suttit o kollat lite inställningar
parameter 2 ska så på 40min min står på 0 parameter 2 är "total arbetstid efter frostning!
men jag kan inte ändra ?? de flesta parametrarna strå på 0 hur resterar man alla inställningar till standard

det känns som att den är inställd på att de frosta och att aldrig sluta med det

hur ändrar man inställningar på pumpen för bruksanvisningen har mycket luckor i informationen

nån som vet vad Luxlama är för kinesisk tillverkare så kanske man kunde få tag på en riktig anvisning på engelska

Med vänlig hälsning
fredde

Utloggad TommyC

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #3 skrivet: maj 24, 2015, 21:03:18:18 »
Jag kan inget om den värmepumpen men jag har noterat att många VP har samma eller liknande "styrsystem". Om du inte hittar någon manual på Luxlama så prova Brilix eller Gullberg&Jansson så ser det ganska likt ut. Har du provat att bryta kraftmatningen och vänta några minuter, kan ibland hjälpa med en riktig återstart.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #4 skrivet: maj 24, 2015, 21:15:35:35 »
Låter inget vidare att du har en "0" i parameter två.
Jag har en annan model, men jag tror styrningen är samma.
Manualerna är som du sejer inget att jubla över, men jag har en Engelsk, så jag ska försöka tyda denna.
Står följande för att gå till programmering:
"Long press, 5 seconds to enter operating parameter setting interface". Det är knappan till vänste om av\på knappen som gäller. Ser ut som den har en ritning med verktyg.
På ett annnat ställe står det att man ska trycka in båda pil upp och pil ned på samma gång, och hålla i 5 sekunder för att komma till programmeringsläge.
Sän står det några ställen att man ska trycka på av\på knappen för att lagra nya data.
Lycka till vidare!
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #5 skrivet: maj 24, 2015, 21:46:15:15 »
Konstigt att du har 0 i parameter två, da det står: Range 30 - 90 <hmm>
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad tbbo70

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #6 skrivet: maj 24, 2015, 21:54:33:33 »
jag trycker den knappen med skiftnyckeln maskinen piper och det står 0  0 ... sen bläddrar jag först 1 28
sen står det 2  0  och även på de andra inställningarna står det 0 där det handlar om defrosting

om man trycker på pil upp eller ner kvittar då den bara går tillbaka och säger vad tempen på vattnet är

jag förstår inte hur man ändrar parametrarna ....

den gula lampan ska väll bara blinka när den defrostar eller ?? jag kan höra den vända gasen efter ca 30sec så det är helt klart nått med styrningen

Med vänlig hälsning
fredde

Utloggad TommyC

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #7 skrivet: maj 24, 2015, 22:00:14:14 »
Observera att enheten
ska vara i standby ifall en
parameter ska kunna ändras.

(från G&J manual)
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #8 skrivet: maj 24, 2015, 22:06:10:10 »
Testat att hålla inne båda pil upp och pil ned samtidigt i 5 sekunder?
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Hein

SV: Luxlama lx5h problem hjälp
« Svar #9 skrivet: maj 25, 2015, 07:49:18:18 »
Här är manualen till en annan luxlama. Hoppas det funkar på samma sätt. (och hoppas jag lyckas att ladda upp det. Är ny på detta)
//Andreas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag