VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Klämringskopplingen till skimmer  (läst 1134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skinkan

Klämringskopplingen till skimmer
« skrivet: december 27, 2019, 10:30:36:36 »
Hej , nån som kan hjälpa mig angående klämkopplingen till skimmer astral tjällden , jag får den att sluta på fel håll när ja drar åt den ? Fel att vinkel ska vara åt andra hållet , hur gör ja för att få den åt andra hållet liksom ?  Tack för svar 👍

Poolgiganten

Utloggad daniels

SV: Klämringskopplingen till skimmer
« Svar #1 skrivet: december 27, 2019, 16:57:25:25 »
lägg på ordentligt m gängtätning från tuben som följde med, sen är det bara att dra så lågt det går till du får kopplingen åt det håll du vill, då behöver dra för kung och fosterland.

Hej , nån som kan hjälpa mig angående klämkopplingen till skimmer astral tjällden , jag får den att sluta på fel håll när ja drar åt den ? Fel att vinkel ska vara åt andra hållet , hur gör ja för att få den åt andra hållet liksom ?  Tack för svar 👍
8x4x1,5 m gaveltrapp från Tjälldén
G&J - Nova Comfort - Klarglas - Antricit grå
G&J - V20
Minimaster - Klor och Syra
BADU Prime eco VS
Maytronics Dolphin Supreme M400
Exact idip Micro 20

Utloggad Skinkan

SV: Klämringskopplingen till skimmer
« Svar #2 skrivet: december 27, 2019, 17:58:18:18 »
lägg på ordentligt m gängtätning från tuben som följde med, sen är det bara att dra så lågt det går till du får kopplingen åt det håll du vill, då behöver dra för kung och fosterland.
Tack så mycket , gjorde det nyss
I mitt fall så var jag tvungen att sluta ett halv varv innan den går i botten så att säga , så det blev ju tungt att dra men inte överdrivet , har gjort fel då? Jag körde på med tätningslimmet överflödigt ? Plus att ja spruta in från andra hållet o täta lite , herregud vilka farliga saker man håller på med 😂😂

Utloggad daniels

SV: Klämringskopplingen till skimmer
« Svar #3 skrivet: december 30, 2019, 13:49:52:52 »
Såg att ett "inte" föll bort... du ska inte dra för kung och fosterland, gängtätningen kommer hjälpa till att hålla ihop.
Det brukar inte krävas så mycket lägg några strängar i början på gängorna så fyller det ut lagom sen.

Tack så mycket , gjorde det nyss
I mitt fall så var jag tvungen att sluta ett halv varv innan den går i botten så att säga , så det blev ju tungt att dra men inte överdrivet , har gjort fel då? Jag körde på med tätningslimmet överflödigt ? Plus att ja spruta in från andra hållet o täta lite , herregud vilka farliga saker man håller på med 😂😂
8x4x1,5 m gaveltrapp från Tjälldén
G&J - Nova Comfort - Klarglas - Antricit grå
G&J - V20
Minimaster - Klor och Syra
BADU Prime eco VS
Maytronics Dolphin Supreme M400
Exact idip Micro 20

Utloggad Skinkan

SV: Klämringskopplingen till skimmer
« Svar #4 skrivet: december 30, 2019, 16:49:38:38 »
Såg att ett "inte" föll bort... du ska inte dra för kung och fosterland, gängtätningen kommer hjälpa till att hålla ihop.
Det brukar inte krävas så mycket lägg några strängar i början på gängorna så fyller det ut lagom sen.
Hej Daniel tack för din info 👍 idag har jag gjutit krönbalken plus att ja limma dit skimmer nån mm ut från fibebetongen som du skrev 👍 nu är det väl att limma dit lampor och inlopp sen gjuta över skimmer. Det rullar på bra nu .tänkte på just lampan och inlopp, kan ja köra dom också nån mm utanför fiberbetongen med den svarta tätningen ? Eller hur gjorde du ? Har du nån byggtråd föressten som man kanske kunde kolla över?
« Senast ändrad: december 30, 2019, 16:56:02:02 av Skinkan »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan