VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?  (läst 2369 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steinmeister

Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« skrivet: mars 01, 2016, 16:26:17:17 »
Har i dag fått lära mig att stenmjölsbotten ibland kan innehålla vassa skärvor som kan trycka illa mot linern. Därför rekommenderar min leverantör sand. Jag är dock tveksam till sand då det inte blir hårt nog för vild vattenlek.

Jag kommer ha bottenmatta i poolen men den lär inte vara tjock med 48ton vatten på sig.

Så har någon känt vassa kanter i botten när ni använt stenmjöl?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« Svar #1 skrivet: mars 02, 2016, 08:04:28:28 »
Tror inte att det är ett stort problem, jag har i alla fall inte hört talas om det.
Men var noga med att plocka bort större stenar som ligger på ytan, det skall helst vara helt plant när du lägger ut bottenmattan.
Vi hade i och för sig sand (samma som vi grävde ur när vi gjorde gropen, så det fanns lite smått och gott i den sanden) när vi gjorde vår pool, men vi var två man som gick i bredd från ena kortsidan till den andra, med avjämningsverktyg och strök till hela ytan, samt plockade bort allt som skulle kunna synas eller kännas genom bottenmattan innan vi var nöjda och lade ut mattan.

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Blade_997

SV: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« Svar #2 skrivet: mars 03, 2016, 08:51:43:43 »
jag har sand under min, funkar helt bra om man tänker på att få det packat hårt osv, inga desto större avtryck, MEN visa sig myrorna infann sig i sanden och forsla bort en del så i vår måste jag tömma poolen helt och göra om allt, och har för mig stenmjöl är bättre med tanke på myrorna...iofs ganska kul då man ser exakt var dom har sina vägar grävda, men en stor miss för min del...överväger ha ändast isolering som botten,eller byta ut sanden mot stenmjöl

Utloggad 25° i vattnet

SV: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« Svar #3 skrivet: mars 04, 2016, 00:14:52:52 »
Vattna och padda botten och den blir slät och hård som cement, sedan en bottenmatta , bättren än så kan det inte bli

Utloggad Steinmeister

SV: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2016, 15:21:51:51 »
Inlägget om myrorna fick mig att välja bort sand  :o. Kommer köra på stenmjöl med en extra fiberduk över innan bottenmatta.

Utloggad Blade_997

SV: Har någon här inne haft problem med stenmjölsbotten?
« Svar #5 skrivet: mars 05, 2016, 13:20:46:46 »
bra val, med facit på hand skulle jag gjort likadant, men givetvis måste jag lära mig via den dumma vägen  :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan