VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolval och hjälp med budgettänk  (läst 1375 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clownfish

Poolval och hjälp med budgettänk
« skrivet: augusti 16, 2018, 21:44:30:30 »
Hej alla!

Har haft en 3.5m rund stålramspool (11 m3)i flera år men nästa år tänkte jag bygga lite större och rejälare. Ca 3.5 x 6, omkring 22-25 m3. Passar på nu när det börjar läcka lite.

Min tanke är att man spar mycket pengar på att ha bara delvis nedgrävd, eftersom det blir ett enklare grävjobb som jag kan sköta själv med en liten grävare. Då behöver den kunna stå själv och vara snygg att se på, alternativ kunna kläs i panel eller så, och troligen bygger jag lite upphöjt däck omkring. Därför har jag tänkt mest på träpool, t.ex. Folkpools Garden eller en timmerpool som säljs av många (men troligen bara ett fåtal tillverkare av samma pool), eller kanske komposit. Ca 3.5 x 6 meter oval pool med enkelt poolpaket inklusive sandfilter brukar gå på mellan 60-90 tkr. Har redan VP som ska klara 25 m3.

Men då är ju frågan, hur är det med alla poolpaket i stålplåt där man kan få pool med paket för omkring 15 tkr? Ofta har de nån halvsnygg imitation på utsidan; helt klart inte lika snyggt som riktigt trä, men hur bra är de för övrigt? Kvalitét, hållbarhet etc, är det ens jämförbart med en träpool för 80000 kr? Man vill ju inte tro att det är det, men samtidigt har ju trä också en begränsad hållbarhet.

Snälla, dela med er av er erfarenhet! Är ni nöjda med enklare pooler i "stålplåt"? (typ https://www.rubinpool.se/produkter/pooler/ovanmarkpooler/ovala-pooler/azuro-404-de-luxe-550-x-370-x-120)
Eller bör man satsa på timmer eller komposit? Ett mellanpris här: https://www.poolstore.se/gardenpool-weva-640/

Jag vill ju inte satsa många sådär 50-60 tkr extra om det inte gör rejäl skillnad!

Vill gärna höra lite åsikter och analys! Tack på förhand! /David

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan