Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Orm???  (läst 4643 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad William

Orm???
« skrivet: juli 03, 2009, 13:33:33:33 »
Vet inte var jag skall lägga in nedanstående men hoppas få lite tips.

På "ovansidan" av poolen från köksdörren sett, såg jag en snok för första gången på alla år. Gick ut för att fota några blommor.  Tror i alla fall att det var en snok. Gissar på c:a 1 meters längd och två vita fläckar på varje sida av huvudet.
En sån vill jag inte ha på tomten mer. Finns det något sätt att skydda sig? Jag vet att dom inte är giftiga, men kan ändå förorsaka infektioner om man blir biten.

Kan man skrämma bort dom för alltid? Jag vill inte göra några djur illa!
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Orm???
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2009, 16:45:01:01 »
hej william
Du måste fånga in ormen och förflytta den ett par kilometer, annars tror jag det finns medel i djuraffären att strö ut som ormar inte gillar ( sådant fanns i allafall i spanien att köpa när vi bodde där.
ha en bra dag // carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Orm???
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2009, 17:15:24:24 »
Ormar är väldigt vanliga runt pooler. Många insekter drar sig ju till vattnet och då följer grodor och paddor efter för lite gratis mat. En vaken orm fattar snabbt läget och skaffar sig en ny bostad gränsandes till sitt egna smörgåsbord. :D
Ormar är ju ett bra "husdjur" och ha runt en pool annars då den äter just grodor/paddor och även kringstrykande möss.

Annars är det väl bara ta han i svansen (snokar kan inte böja upp sin kropp så han kan bita dig i handen) och omplacera honom på en lämplig plats.

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Orm???
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2009, 23:52:48:48 »
Du kan vara lugn, ormen kommer inte i närheten av poolen eller angränsande område så läng ni är där. Stampa i marken när ni går ut och ormen sticker iväg, den är mer rädd för er än vad ni är för den. Som andra sagt: den håller efter andra (o)djur ;)
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad Pool 973

SV: Orm???
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2009, 14:58:26:26 »
Det där med att stampa i marken kände inte den huggorm till som låg och solade sig vid vår pool  8).

Han(?) tog det ganska lugnt när jag promenerade förbi (riktigt nära). Provade även att väsnas men det var inte förrän jag hämtade lövhåven som han började röra på sig. Tyvärr så misslyckades omplaceringen då han smet in under trädäcket :).

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Orm???
« Svar #5 skrivet: juli 10, 2009, 19:53:42:42 »
 ;D får du tag på den så säg åt den att den ska fly om människan för oväsen >rulla<
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad William

SV: Orm???
« Svar #6 skrivet: juli 13, 2009, 08:43:33:33 »
Kanske att vi fått en ormvakt. Igår kväll uppförde sig vår lilla vovva Ida lite konstigt så jag gick för att titta på vad hon gjorde och där låg en igelkott och fräste. Motade undan Ida och hann ta en bild med kameran jag hade i fickan som vanligt. Synd att jag inte fick med själva trynet.

10 sekunder senare försvann den in i buskagen. Flera år sedan jag såg en igelkott på tomten men då tog jag en kanonbild men hittar den inte. Kanske finns i förra Macen
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag