CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ovala ovanmarkare  (läst 3087 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aircon

Ovala ovanmarkare
« skrivet: september 13, 2013, 09:24:20:20 »
Köpte för tre år sedan en ovanmarkare med måtten 4,5-7,3.Innan jag köpte den så frågade jag leverantören om det gick bra att sätta den på en betongplatta.Det skulle gå hur bra som helst sa dom.Sagt och gjort så grävde vi och isolerade och gjöt en platta.Poolen inhandlades för ca 26000:- pump och filter hade jag redan.Monterade upp den och redan då tyckte jag att öronen som satt i bottenplattorn var i klenaste laget.
Vidare så tyckte jag att dessa plåtar som skall ligga i insidan efter varja långsida kändes sisådät både i passform och kvalitet.
Poolen färdigställdes och vi badade en sommar medans tralldäcket påbörjades.Våren efter så har en stolpe lyft från sin botten platta och det var naturligtvis öronen som gått av.Tömmer poolen och svetsar nya öron i rostfritt.Sedan kunde vi bada en sommar till.
Tredje säsongen så färdigställer jag trädacket och gör en snygg ram runt hela poolen , när jag håller på att plocka undan verktygen så badar mina två döttrar och den äldstas pojkvän i poolen.Vad tror ni händer......
Det smäller till som ett pistolskott nästan och poolen reser sig mot trallen och knövlar till plåten så det står härliga till.
Vad tror ni hade orsakat detta jo naturligtvis så hade öronen på en annan bottenplatta brustit.
Tömmer poolen och det var då färdigbadat i denna 26000:- pool.
Tar kontakt med företaget för jag vill ju ha någon sorts reklamationsrätt till denna skitpool men det kunde jag glömma.Det enda dom erbjöds sig var att jag kunde få köpa en nyare pool av dom till reducerat pris.Den poolen skulle minsann inte ha dessa problem.
Då jag inte var intresserad av detta, för lite skeptisk känner jag mej till dessa ovala ovanmarkare av kända skäl.
Har nu tittat runt litegrann på olika pooler men inte hittat vad jag söker eller så är dom för dyra.
Då tog jag saken i egna händer och bygger numera pooler själv.Ovala pooler är bara att glömma när det är en ovanmarkare anser jag.

Edit: Reklam i inlägg ej tillåtet /Admin
« Senast ändrad: september 13, 2013, 09:27:31:31 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad Morby

SV: Ovala ovanmarkare
« Svar #1 skrivet: september 14, 2013, 10:44:33:33 »
Hej,
Du får nog förklara vad du menar med "öron". Är det dessa som sitter i rälsskarvarna
där den utanförsittande vertikalskenan är monterad på?
Bifoga gärna bilder då en bild ger mer än 1000-tal ord.

Annars är jag väl en som beklagar det hela utan att riktigt förstå vad som har hänt.

/Lars

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag